آفتاب

علی لاریجانی اصلاح طلب می شود؟ | علی لاریجانیِ اصلاح طلب، رئیس جمهور 1400 می شود؟!

علی لاریجانی اصلاح طلب می شود؟ | علی لاریجانیِ اصلاح طلب، رئیس جمهور 1400 می شود؟!

علی لاریجانی اصلاح طلب می شود؟ | علی لاریجانی برای انتخابات 1400 برنامه دارد! برنامه ریزی های زیرپوستی لاریجانی و حرکت آرام او به سمت اصلاح طلبان را می توان در رسانه های منتسب به او ردیابی کرد. رسانه هایی که دم انتخابات اصلاح طلب می شوند و فردای انتخابات برای اصلاح طلبان خط و نشان می کشند! همان اتفاقی که در لیست امید مجلس افتاد. یاران لاریجانی به اصلاح طلبان چسبیدند، وارد مجلس شدند و همان دم در صحن مجلس اصلاح ناطلب بودن خود را نشان دادند!

علی لاریجانی که در همین دولت دوازدهم هم رد پای یارانش دیده می شود، امیدوار است بتواند بار دیگر فرمولی را که حسن روحانی را به ریاست جمهوری رساند، بیازماید. نزدیک شدن به اصلاح طلبان و بیان خواسته های آنان از سویی، و تضعیف فراکسیون امید و اصلاح طلبان مجلس از سوی دیگر، دو بال پرواز لاریجانی به سمت ریاست جمهوری 1400 هستند! فراکسیون نه چندان هماهنگ امید و مدیریت ضعیف آن نیز مزید بر علت شده تا لاریجانی حداقل در مجلس بتواند برتری خود را ثابت کند! برای نمونه به گفتگوهای لاریجانی و کواکبیان (یکی از چهره های شاخص! اصلاح طلب مجلس) توجه کنید! کواکبیان اصلاح طلب در مجلس فریاد می زند(فریادهای گوش خراش) و لاریجانی با خنده پاسخ می گوید و کواکبیان را پروفسور خطاب می کند! هربار که این نماینده اصلاح طلب با شیوه عجیبش هوار هوار می کند، لاریجانی یک پوئن به دست می آورد! یا حجم فعالیت ها و اظهار نظرهای علی لاریجانی را با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مقایسه کنید. لاریجانی حتی در موضوعات مورد علاقه و دغدغه های اصلاح طلبان، بیشتر از رئیس فراکسیون امید اظهار نظر می کند و اظهار نظرهایش به چشم می آیند! اما از آقای عارف، در این چند وقت اخیر چه دیده ایم جز ماجرای ژن خوب، که جز ضربه به اصلاحات هیچ نداشت؟

با این اوصاف، این عجیب نیست که لاریجانی را کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 بدانیم. او که تا اینجا کنار روحانی ایستاده، امیدوار است روحانی نیز در سال 1400 در کنار او بایستد، نه گزینه های اصلاح طلبی همچون اسحاق جهانگیری.

به گزارش آفتاب نامه نیوز در گزارشی پیرامون فعالیت های سیاسی لاریجانی برای انتخابات 1400 نوشت: علی لاریجانی... هدفمند پا در این مسیر گذاشته است، او در چندسال گذشته تلاش کرده وارد مناسبات سیاسی احزاب اصولگرا نشود و در دورهمی های سیاسی که در بزنگاه های چند انتخابات گذشته برپا شده است هم حضور نداشته است، هرچند او چندان هم بیکار ننشسته است و رایزنی هایی با ناطق نوری و دیگر چهره های معتدل اصولگرا چون ولایتی یا آیت الله مقتدایی هم داشته است اما تلاش های او در مسیری متفاوت از نواصولگرایان دنبال شده است. او حتی در روزهایی که اصولگرایان چراغ به دست دنبال کاندیدایی برای قرار دادن در مقابل روحانی می گشتند بدون سروصدا پشت سر روحانی ایستاد و با حمایت های لحظه آخری صف خود را از رفقای قدیم اصولگرایش جدا کرد.

احمد نقیب زاده از تئوریسین های جریان چپ می گوید«بسته به شرایط آن روز(انتخابات 1400)، چینش نیروها و کاندیداهایی که در آن زمان مطرح می‌شوند باید تصمیم‌گیری کرد اما در شرایطی که انتخاب بین فردی مثل جهانگیری و لاریجانی باشد، قطعا اولویت با جهانگیری است برای آنکه ته مانده‌های ذهنی آقای لاریجانی اصولگرایی است که همین اصولگرا بودنش هم نوعی فرصت‌طلبی بوده است و منجر به بدگمانی می‌شود. اینکه نیروهای اصلاح‌طلب تا چه حد بتوانند به آقای لاریجانی اطمینان کنند من فکر می‌کنم این تصمیم باید بسیار محتاطانه صورت بگیرد. باید در خاطر داشته باشند که اگر لاریجانی خود را به سمت اصلاحات سوق داده به دلیل آن است که پیروزی عملگرایان و اصلاح‌طلبان را دیده است و همان شم فرصت‌طلبی به او حکم کرده که به این طرف بیاید و صحنه را نبازد. اگر ایشان مخالفت می‌کرد خودش از صحنه حذف می‌شد. این است که آقای لاریجانی عنصر چندان مطلوبی نمی‌تواند برای اصلاح‌طلبان باشد مگر اینکه در یک طرف آقای جلیلی قرار بگیرد و آقای رئیسی و در طرف دیگر آقای لاریجانی، طبعا در آن زمان همه به سوی آقای لاریجانی روی می‌آورند.»
کد N1759986

وبگردی