آفتاب

درخواست ارایه گزارش سانحه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در ۳ روز آینده

درخواست ارایه گزارش سانحه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در ۳ روز آینده

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای، ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های درگذشتگان سانحه خودروی حامل دانش‌آموزان دختر اردوی فرزانگان استان هرمزگان، خواستار پیگیری سریع علل موضوع و رسیدگی به وضعیت مصدومان شد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پیامی خواستار ارائه گزارش سانحه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی ظرف ۳ روز شد.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

انالله و  اناالیه راجعون

باعرض تسلیت و تأثر به مناسبت ضایعه درگذشت و مصدومیت جمعی از فرزندان عزیز ایران عزیز اسلامی، دانش‌آموزان نمونه و تلاش‌گر خطه هرمزگان که موجب تالم و اندوه بسیار گردید، ضمن آرزوی صبر برای خانواده‌های درگذشتگان، برای مجروحان و مصدومان این حادثه، از درگاه خداوند رحمان، بهبودی و شفای عاجل مسئلت می‌دارد.

بی‌تردید وقوع این حادثه و حوادثی از این نوع، منحر به تالمات جبران‌ناپذیر و آثار و ضایعات جدی برای یکایک مردم شریف جامعه می‌گردد و نیازمند تمهیداتی است که این کمیسیون به نمایندگی از ملت شریف، خواستار اجرای کامل آن است:

۱_ از وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتظار رسیدگی فوری به وضعیت درمانی و مداوای مجروحان به‌ویژه مصدومان دچار نقص عضو، قطع عضو یا قطع نخاع دارد.

۲_ از وزارت آموزش و پرورش و پلیس انتطار بررسی علت بروز سانحه و نیز دلایل افزایش ابعاد و تلفات ناشی از آن‌را دارد.

۳_ از مسئولان وزارت آموزش و پرورش انتظار حضور و دلجویی از بازماندگان و خانواده‌های داغ‌دار درگذشتگان و نیز مجروحان حادثه و خانواده‌های آنان را دارد.

لازم است حداکثر ظرف ۳ روز گزارش کامل موارد فوق، شامل علل سانحه و اقدامات صورت گرفته به این کمیسیون ارائه شود.

مجدداً این ضایعه اندوه‌بار را به جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزی کشور تسلیت عرض می‌نمایم. آرامش و علو درجات را برای آن گل‌های پاک بوستان فرزانگی مسئلت می‌دارد.

کد N1759841

وبگردی