آفتاب

وزارت علوم 17هزار میلیارد تومان برای سال 97 نیاز دارد

وزارت علوم 17هزار میلیارد تومان برای سال 97 نیاز دارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بودجه امسال وزارت علوم ۸۵ هزار میلیارد ریال است که با توجه به حجم بالای فعالیت‌های علمی ، پژوهشی، فناوری و نوآوری این وزارتخانه باید در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حسین عسکریان‌ ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در مراسم افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال ۸۵ هزار میلیارد ریال است که برای بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی که دارای بیش از چهار میلیون دانشجو هستند، اختصاص یافته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به حجم بالای فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری این وزارتخانه، این نیاز احساس می‌شود که بودجه این وزارتخانه در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: افزایش بودجه این وزارتخانه نیاز به هم‌فکری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اراده دولت دارد و توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می‌طلبد.

عسکریان ابیانه به ۱۲۲ طرح عمرانی بزرگ و کوچک در حال ساخت در دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی اشاره کرد و متراژاین طرح‌ها را بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد.

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با هفته بزرگداشت دولت و برای بهره‌برداری از سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام این دانشگاه به دامغان سفر کرده بود.

کد N1759748

وبگردی