آفتاب

هشدار اتحادیه اروپا درباره حضور پنجاه هزار تندرو در کشورهای اروپایی

هشدار اتحادیه اروپا درباره حضور پنجاه هزار تندرو در کشورهای اروپایی

واحد مرکزی خبر نوشت: اتحادیه اروپا درباره حضور پنجاه هزار تندرو در کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، اتحادیه اروپا در گزارشی درباره حضور پنجاه هزار تندرو در کشورهای عضو این اتحادیه که هفتاد درصد از آنان فقط در انگلیس هستند، هشدار داد. این گزارش تاکید می کند این تندرو می توانند برنامه حملات سایبری به نیروگاه های هسته ای یا سامانه های مراقبت پرواز در کشورهای اروپایی در پنج سال آینده تلاش کنند.

گزارشگر شبکه الحدث گفت: بر اساس گزارش هماهنگ کننده عالی امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا، پنجاه هزار تندرو در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و انگلیس در صدر کشورهایی قرار دارد که با تهدید این افراد روبروست. سی و پنج هزار تندرو در خاک انگلیس حضور دارند که سه هزار نفر از این افراد عامل نگران کننده برای سازمان اطلاعات داخلی این کشور هستند. دولت انگلیس هم پیش از این اطلاعاتی را درباره ناکام گذاشتن هجده حمله تروریستی از سال 2013 منتشر کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از انگلیس، فرانسه با حضور هفده هزار تندرو و اسپانیا با پنج هزار تندرو، در رتبه های بعدی از نظر تهدید تندروها قرار دارند. در حالی که پانصد تندرو از بلژیک به سوریه سفر کرده اند، همچنان دو هزار تندرو در این کشور زندگی می کنند. گزارش اتحادیه اروپا هشدار می دهد تهدید این افراد ممکن است از حملات سنتی فراتر رود و شامل حملات سایبری شود. این حملات سایبری در پنج سال آینده می تواند به نیروگاه های هسته ای یا سامانه های مراقبت پرواز در کشورهای اروپایی باشد. این گزارش همچنین هشدار می دهد داعش ممکن است به هکرهای روسی برای نفوذ در شبکه های حساس الکترونیکی در کشورهای اروپایی متوسل شود.

52310

کد N1759740

وبگردی