آفتاب
مسکن‌های مهر اردبیل خالی از سکنه؛

جبر تعاونی برای سکونت در خانه نیمه‌کاره/مسکن مهر روی نظارت ندید

جبر تعاونی برای سکونت در خانه نیمه‌کاره/مسکن مهر روی نظارت ندید

اردبیل – به دلیل ضعف نظارت‌ها در روند اجرای پروژه مسکن مهر، اغلب واحدها در شهرهای اردبیل یا خالی از سکنه مانده و یا به صورت نیمه‌کاره و بدون پایان کار ساکنان را پذیرا شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: مسکن مهر زمانی خبر خوش خانه‌دار شدن بود. خیل عظیمی از جوانان و خانواده‌های نیازمند به کافی‌نت‌ها مراجعه کردند تا در سامانه مسکن مهر ثبت‌نام کنند.

جوانان مجردی که در آرزوی خانه‌دار شدن و سپس تشکیل زندگی بودند در همان ابتدای طرح از ثبت‌نام در مسکن مهر بازماندند اما هنوز جای امیدواری برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط بود که از اجاره‌نشینی رها شوند.

در استان‌های محرومی مانند اردبیل که درآمد مردم کمتر از نصف میانگین کشوری است، خبر مسکن مهر شوک شیرینی بود که می‌توانست آرزوی خانه‌دار شدن خیلی‌ها را برآورده سازد.

با این وجود نه تنها مهر مسکن دولت نهم و دهم به دل ننشست، بعدها اخبار مسکن‌های روی دست مانده و مازاد در کشور موجب شد تا طرح واگذاری و فروش مجدد مسکن‌های فاقد طرفدار در کافی‌نت‌ها بپیچد.

مکان‌یابی اشتباه و سکوت مسئولان وقت

یکی از معضلات مسکن مهر اردبیل مکان‌یابی اشتباه آن بود. اقدامی که تمامی ضرورت‌های ایجاد زیرساخت و روساخت مسکن مهر را به مشکل و حتی مخاطره انداخت.

برنامه ریزان مسکن مهر از احداث مسکن در خارج از محدوده شهر، در زمین نامناسب و بدون تدبیر زیرساخت‌های موردنیاز سکونت ابایی نکردند و با وجود نقد رسانه‌ها هیچ مسئولی در زمان مکان‌یابی مسکن مهر اردبیل لب به اعتراض نگشود.

کد N1759630

وبگردی