آفتاب

نیازمند رشد فراگیر و منطبق اشتغال هستیم

نیازمند رشد فراگیر و منطبق اشتغال هستیم

رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه گفت: مسئله زنانه شدن ویژگی‌های بازار کار، افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانتر شدن بازار کار سه مسئله اصلی بازار کار ایران است که در سالهای آینده با آن مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار صبح امروز با سخنرانی مسعود نیلی در مجمع فرهنگی - رفاهی تلاش برگزار شد.

«مسعود نیلی» به عنوان اولین سخنران کارگاه بین المللی کار گفت: جمعیت جوان کشورهای منطقه، افزایش تحصیلات مستقل از نرخ رشد و افزایش تعداد زنان در بازار کار از ویژگی‌های مشترک بازار کار ایران و کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به بازار کار در کشورهای منطقه گفت: از نظر مقیاس بازار کار حداقل سه کشور ایران، مصر و ترکیه هم از لحاظ جمعیتی و هم از لحاظ جمعیت بازار کار به یکدیگر نزدیک هستند.

دبیر علمی کارگاه بین‌المللی بازار کار خاطر نشان کرد: این کارگاه دو روزه با موافقت دکتر ربیعی و همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسسه کار و همکاری آنها با موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برگزار شد و حول سه محور شکل گرفت.

رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی اولین کارگاه مطالعات بازار کار افزود: محور اول کارگاه افراد دانشگاهی هستند که در زمینه بازار کار فعالیت دارند و مقالات خود را به دبیرخانه کارگاه ارسال کردند و از ۲۴ مقاله ارائه شده ۵ مقاله در طی دو روز برگزاری کارگاه ارائه می‌شود.

 وی افزود: محور دوم کارگاه بین‌المللی بازار کار طرح‌های پژوهشی است. در در جریان این کارگاه ۸ طرح پژوهشی به جریان افتاد که ۳ مورد از آنها طی امروز و فردا ارائه می‌شود.

دبیر علمی کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار گفت: ارائه چند پروژه مطرح بین‌المللی محور سوم این کارگاه است که مسائل بازار کار را در کشورهای منطقه بیان می‌کند. گفت: بازار کار کشورهای منطقه شباهت‌های زیادی به هم دارد.

کد N1759512

وبگردی