آفتاب

موفقیت مالی استارت‌آپی که پهپاد خودپرواز می‌سازد

موفقیت مالی استارت‌آپی که پهپاد خودپرواز می‌سازد

مهندسان سابق گوگل با طرح ساخت پهپادخودپرواز بیش از 40میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ سه ساله خود جمع‌آوری کرده‌اند. آدام بِرای، ...

خبرآنلاین:مهندسان سابق گوگل با طرح ساخت پهپادخودپرواز بیش از 40میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ سه ساله خود جمع‌آوری کرده‌اند. آدام بِرای، مدیر اجرایی Skydio که قرار است پیشرفته‌ترین پهپاد جهان را بسازد، نیاز به 180میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد و تاکنون توانسته 40میلیون دلار جذب کند. سه فارغ التحصیل ام‌ای‌تی در سال 2014 پهپاد مجهز به هوش مصنوعی فوق‌پیشرفته‌ای ساختند که نیاز به کنترلرهای موجود نداشته و خودپرواز محسوب می‌شود. آدام بِرای و آبراهام باچراچ (مدیر فنی) هر دو در پروژه وینگ گوگل نیز مشارکت داشتند(پروژه وینگ قرار بود پهپاد دلیوری را توسعه دهد).

 

کمپانی Skydio تاکنون پهپاد خود را در معرض دید عموم نگذاشته است اما کسانی که پروژه را از نزدیک دیده‌اند، می‌گویند پهپاد مذکور مجهز به ده‌ها دوربین و یک سیستم اختصاصی کامپیوتری است که اشیا را شناسایی کرده و از برخورد با آنها در کسری از میلیونیوم ثانیه اجتناب می‌کند. اگر کمپانی مذکور موفق به فروش محصولش شود، قطعا می‌تواند لایسنس ساخت را به دیگر سازندگان نیز ارائه کند. بورد کامپیوتری با برنامه‌نویسی فوق‌پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی چیزی است که در محصول Skydio دیده می‌شود و سایرین همچنان نیازمند کنترل از راه دور و مدیریت بر پهپاد هستند. اگر برنامه‌های تعریف‌شده طبق هدف جلو برود، اواخر امسال اولین پرواز رسمی انجام خواهد شد، هرچند ویدئوی پهپاد مذکور را بالای سر دوچرخه‌سواران نشان می‌دهد. البته رفتن فرانک دلائرت مدیر علمی و استفان مک کلور مدیر سخت‌افزار کمپانی به ساختمان شماره 8 فیس‌بوک ضربه بزرگی بود ولی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

کد N1759347

وبگردی