آفتاب
یک فیلم در بخش رقابتی مستند

حضورهای جهانی فیلم مجید مجیدی از جشنواره لندن کلید می‌خورد

حضورهای جهانی فیلم مجید مجیدی از جشنواره لندن کلید می‌خورد

جشنواره فیلم لندن با اعلام اسامی فیلم‌های این دوره خود از «پشت ابرها» فیلم جدید مجید مجیدی به عنوان یکی از حاضران در بخش رقابتی اصلی این دوره جشنواره یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم لندن که از ۴ تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

در این دوره ۲۴۲ فیلم در جشنواره حضور خواهند داشت که «پشت ابرها» جدیدترین فیلم مجید مجیدی یکی از آنها خواهد بود و اولین اکران جهانی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند.

امسال ۲۹ فیلم اکران اولیه جهانی خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند. هشت فیلم در سطح بین‌المللی برای اولین بار اکران می‌شوند و ۳۴ فیلم برای اولین بار در اروپا اکران می‌شوند.

از دیگر فیلم‌های مهم حاضر در این دوره فیلم «مرا به اسم خودت بنام» ساخته لوکا گوآدانینو، «کوچک سازی» ساخته الکساندر پین، «ستاره‌های سینما در لیورپول نمی‌میرند» ساخته پل مک‌گیگان، «پایان سفر» ساخته سال دیب، «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس و «پرواز آخرین پرچم‌ «ساخته ریچارد لینکلیتر و «توهیچوقت واقعا اینجا نبود» ساخته لین رامسی است.

در عین حال همانطور که پیشتر اعلام شد این جشنواره ۴ اکتبر کار خود را با فیلم «نفس بکش» ساخته اندری سرکیس شروع می‌کند و «سه بیلبورد بیرون از ابینگ» ساخته مارتین مک دونا و «نبرد جنس‌ها» ساخته جاناتان دیتون و والری فاریس دو فیلمی است که ۱۱ روز بعد جشنواره را به پایان می برند.

فیلم‌های رقیب فیلم «پشت ابرها» مجیدی در بخش رقابتی این جشنواره عبارتند از «۱۲۰ ضربان در دقیقه» ساخته رابین کمپیلو، «فرشته‌ها سفید می‌پوشند» ساخته ویوین کیو، «نان‌آور» ساخته نورا تومی، «رفتار خوب» ساخته جولیانا روخاس و مارکو دوترا، «محافظان» ساخته خاویر بوویی، «تکیه کردن به پیت» ساخته اندرو هی، «بی‌عشق» ساخته اندری زیاگینتسف، «عاشقان» ساخته عزازیل جیکوبس، «شهر شیرین» ساخته وارویک تونتون، «اصیل» ساخته کوری فینلی و «واجب» ساخته آنماری جاسر.

در بخش رقابتی مستند نیز آرش کمالی سروستانی و بهروز بوچانی با فیلم «چوکا، لطفا بگو ساعت چنده» یکی از ۱۲ فیلم حاضر در این بخش هستند.

کد N1759245

وبگردی