آفتاب

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره

منابع خبری اعلام کردند بمب‌افکن‌های ایالات متحده پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اقدام به تمرین نظامی و پرواز بر فراز شبه‌جزیره کره کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دو روز پس از شلیک آزمایشی موشک توسط کره شمالی که با پرواز بر فراز ژاپن در دریای شمالی این کشور فرود آمد، دو فروند بمب‌افکن «یو-اس بی-۱بی» اقدام به پرواز بر فراز شبه جزیره کره کردند.

در این پرواز که به گفته منابع یک پرواز تمرینی و رزمایشی بوده است، علاوه بر این دو بمب‌افکن چهار فروند جنگنده اسکاد «اف‌۳۵ بی» نیز حضور داشتند. علاوه بر این هواپیماهای آمریکایی چند فروند جنگنده ژاپنی و کره‌ای نیز در این رزمایش هوایی حضور پیدا کردند.

ژنرال «ترنس جی. اوشاوگنسی» فرمانده اسکادران هوایی ایالات متحده آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد: «اقدام‌های کره‌شمالی تهدیدی برای متحدان منطقه‌ای و همچنین کشور ما است و اقدام‌های بی‌ثبات کننده آن‌ها پاسخ متقابل به مثل دریافت می‌کند.»

وی تاکید کرد که این عملیات پیچیده به وضوح همبستگی میان ما و متحدانمان را آشکار کرده و همکاری گسترده برای دفاع از آن‌ها در برابر تهدید‌های منطقه‌ای مشترک را نشان می‌دهد.

کد N1759123

وبگردی