آفتاب

نیکی‌هیلی:تهران در حال نشان دادن چهره واقعی خود است

نیکی‌هیلی:تهران در حال نشان دادن چهره واقعی خود است

تسنیم نوشت:نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد که حمایت ایران از حماس نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به بیانیه حماس برای از سرگیری روابط با ایران و اقدام تهران در ردخواست‌های بازرسی از امکان نظامی واکنش نشان داد.

وی در بیانیه‌ای با بیان اتهامات اثبات‌نشده گروه حماس را «تروریستی» توصیف کرد و مدعی شد که روابط ایران و حماس نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در تأیید برجام است.

هیلی گفت: «ایران، یکبار دیگر چهره واقعی‌اش را نشان داد. این کشور بایستی تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد عضوی از جامعه ملل باشد که می‌خواهد به طور جدی به تعهدات بین‌المللی‌اش عمل کند و یا اینکه می‌خواهد رهبر یک جنبش تروریستی باشد.»

در این بیانیه آمده است: «ایران به موجب قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل از ارسال تمامی انواع سلاح بدون مجوز شورای امنیت منع شده است. همین قطعنامه است که توافق هسته‌ای ایران را به تأیید رسانده است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، همچنین در واکنش به اظهارات بهرام قاسمی که گفته بود درخواست بازرسی از اماکن نظامی ایران رویایی است که تعبیر نمی‌شود گفت: «اگر مطابق گفته ایرانی‌ها، درخواست بازرسی از سایت‌های نظامی ایران صرفاً رویا است، پایبندی ایران به برجام هم رویا است.»

52311

کد N1758977

وبگردی