آفتاب

ونزوئلا حامیان تحریم‌های آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد

ونزوئلا حامیان تحریم‌های آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد

ایرنا نوشت: مجلس موسسان ونزوئلا اعلام کرد کسانی که از تحریم های اخیر آمریکا علیه کاراکاس حمایت می کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن چند روز پیش تحریم های جدید مالی علیه ونزوئلا اعمال کرد، اما دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، این تحریم ها را غیرقانونی خوانده و هدف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را ضربه زدن به اقتصاد ونزوئلا توصیف کرد.

در همین حال 'دیاسدادو کابیو' عضو ارشد مجلس موسسان ونزوئلا گفت: ما درخواست نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را برای آغاز ارزیابی تاریخی از خیانت آنهایی که از اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی علیه منافع مردم ونزوئلا حمایت می کنند، می پذیریم.

'دلسی رودریگز' وزیر امور خارجه سابق ونزوئلا که در حال حاضر مسئولیت مجلس موسسان را بر عهده دارد، اعلام کرد که از دادستان کل و و دیوان عالی این کشور خواهد خواست تا روند تحقیقات در مورد کسانی که در داخل ونزوئلا از تحریم های آمریکا حمایت می کنند، آغاز شود

اعضای مجلس موسسان ونزوئلا، سیاستمداران مخالف دولت مادورو را به حمایت از تحریم های آمریکا متهم و اعلام کردند که آنان از زمان اعلام تحریم های دولت ترامپ علیه کاراکاس، جشن گرفته اند.

به گزارش ایرنا، هدف اصلی این تحریم های جدید واشنگتن، ممانعت از تبادلات مالی میان آمریکا و ونزوئلاست. این در حالی است که مادورو اعلام کرده است این تحریم ها به مردم این کشور آسیب وارد می کند اما می تواند به فرصت هایی برای حرکت رو به جلو ونزوئلا و مسیر عدم وابستگی به کشورهای خارجی تبدیل شود.

تحریم های جدید آمریکا در حالی علیه اقتصاد ونزوئلا اعمال می شود که مردم این کشور ماه هاست با چالش کمبود شدید مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کنند و تحریم های بیشتر، شرایط اقتصادی ونزوئلا را وخیم تر و مشکلات شهروندان را دوچندان خواهد کرد.

52311

کد N1758501

وبگردی