آفتاب
رییس انجمن اپتومتری ایران:

سلامت بینایی مردم قربانی دیدگاه های صنفی نشود

سلامت بینایی مردم قربانی دیدگاه های صنفی نشود

رییس انجمن اپتومتری ایران گفت: دیروز از رییس انجمن چشم پزشکی اخباری منتشر شده که پشتوانه علمی ندارد و بسیار متاسفم که اجازه می دهیم دیدگاه های صنفی جایگاهی در ذهن ما پیدا بکند و باعث شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی میرزاجانی رئیس انجمن اپتومتری ایران در مراسم افتتاحیه بیستمین کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: کنگره امسال در سه روز برگزار خواهد شد . همزمانی برگزاری این کنگره را با روز عرفه و عید قربان را به فال نیک می گیریم. 

وی افزود: انتخابات ، موضوع مهمی است که امسال به صورت الکترونیک برگزار می شود. بیش از ۵۰۰نفر تا تاریخ ۳۱مردادماه عضو شده اند که می توانند در این انتخابات شرکت کنند.  از همکاران گرامی خواهشمندم که به سامانه ای که وزارت بهداشت تهیه کرده است مراجعه کرده و یک سری آگاهی های اولیه را کسب کنید که مهم ترین آن تغییر زمر کاربری است.  این رمز را باید از حالت اولیه که کد ملی هر شخص هست تغییر داده تا بتوانید در انتخابات روز جمعه شرکت کنید.

رییس انجمن اپتومتری تصریح کرد: ما در این سه سال فراز و نشیب های زیادی در خصوص حرفه اپتومتری داشته ایم. از جمله مشکلات ما در وزارت بهداشت در خصوص تدوین برنامه آموزشی چشم پزشکی و اپتومتری بوده است. ولی تاکنون حقوقی از اپتومتریست ها ضایع نشده است.

میرزاجانی افزود: متاسفانه شاهد بودیم که از رییس انجمن چشم پزشکی اخباری منتشر شده و من به عنوان یک فردی که سالهاست در این زمینه فعالیت می کند، بسیار متاسفم که اجازه می دهیم دیدگاه های صنفی جایگاهی در ذهن ما پیدا بکند و باعث شود که ما واقعیت ها را نبینیم و اظهارنظرهایی بدون مطالعه کافی در زمینه حدود اختیارات اپتومتری بر اساس استانداردهای جهانی و آنچه که در کشور مصوب است، را داشته باشیم.

وی ادامه داد : خیلی ها می گویند می بایست در این باره جوابیه ای داده شود ، ولی ما اشتباه دیگران را تکرار نمی کنیم. همکاران چشم پزشک و اپتومتریست سالهاست در کنار هم به مردم خدمت ارائه می

دهند.
وی در آخر افزود: بهتر است این مسائل را در جراید به این شکل عنوان نکنند و اگر مسئله ای هست با پشتوانه علمی و مستند بیان کنند

بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران صبح امروز در سالن همایش های رازی تهران با حضور جمعی از اساتید این رشته برگزار شد.

کد N1758320

وبگردی