آفتاب
آیت الله خاتمی:

شهادت‌طلبی رمز اقتدار و ماندگاری نظام اسلامی ایران است

شهادت‌طلبی رمز اقتدار و ماندگاری نظام اسلامی ایران است

زرندیه- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت طلبی و مقاومت، رمز اقتدار، عزت و ماندگاری نظام اسلامی ایران است که به واسطه وجود آن، دشمن نتوانسته اهداف خود را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در یادواره ۴۳۲ شهید و چهار شهید گمنام شهرستان زرندیه در این شهرستان اظهار داشت: برگزاری مراسمات یادواره شهدا در حقیقت تجدید میثاق با کسانی است که برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و با روحیه مقاومت و شهادت طلبی و ایثار، در مقابل دشمن ایستادند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین برگزاری یادواره شهدا برای این منظور است که فراموش نکنیم شهدا برای چه رفتند؟ شهدا خون خود را برای حفظ ارزش‌ ها تقدیم کردند و ما با حضور در این یادواره‌ها آنها هم‌ پیمان می‌شویم تا از ارزش‌ها دفاع کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این روحیه و این تفکر بایستی ترویج و گسترش یابد چرا که هر چه بیشتر از روحیه مقاومت و ایستادگی و شهادت طلبی برخوردار باشیم، دشمن در پیگیری اهداف خود بیشتر تضعیف می شود و در نهایت ناامید خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز ولایت فقیه و خون شهدا سرمایه های بزرگی هستند که نظام اسلامی از آنها برخوردار است و به واسطه این داشته ها در مقابل دشمن با اقتدار ایستاده ایم تا از نظام و انقلاب اسلامی صیانت کرده و ادامه دهنده راه حق جویان باشیم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان ساخت: در طول چهار دهه اخیر دشمن همواره به دنبال آن بوده که از هر طریق ممکن به نظام اسلامی آسیب برساند و از هیچ تلاشی نیز فروگذار نکرده، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته ایم اما با ایستادگی در برابر تمام این دسیسه ها و با تقدیم خون شهدای گرانقدر، عزت و استواری نظام اسلامی حفظ شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم که مقاومت اسلامی در جهان راه خود را یافته و حق طلبی روز به روز مستحکم تر به پیش می رود و تهدید، تحریم و فشارهای دشمن نیز هیچ اثری نداشته است.

وی عنوان کرد: امروز شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه همان شهدایی هستند که در مسیر صیانت از نظام و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند تا امنیت و اقتدار نظام حفظ شود و ملت ایران همواره قدردان این شهدا و ایثارگری های آنها خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همانطور که شهدا تا آخرین نفس و قطره خون خود از ولایت حمایت کردند؛ ما هم تا آخرین نفس پیروی کننده راه ولایت بوده و در مقابل دشمن می ایستیم.

کد N1758250

وبگردی