آفتاب

جان‌کربی: "کیم‌جونگ‌اون" فریب مجیزگویی‌های ترامپ را نمی‌خورد

جان‌کربی: "کیم‌جونگ‌اون" فریب مجیزگویی‌های ترامپ را نمی‌خورد

واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با سی ان ان و در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی و تهدید دونالد ترامپ اظهاراتی را بیان کرد.

جان کربی در واکنش به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه همه گزینه ها روی میز است گفت: تا وقتی که واشنگتن بهانه به دست کیم جونگ اون بدهد او نیز به کامل کردن برنامه های هسته ای و موشکی خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: « آمریکا باید از فرصت هایی که در اختیار دارد استفاده و تلاش کند کره شمالی را برای بازگشت به میز گفتگو ترغیب نماید. چنین کاری سخت است چرا که هم اکنون کیم جونگ اون مشوقی برای گفتگو کردن ندارد. و خیلی روشن است که تحریم و رجزخوانی نظامی جوابگو نیست.»

جان کربی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال حمله پیش دستانه آمریکا به کره شمالی پس از این آزمایش موشکی افزایش یافته تاکید کرد: خیر چنین چیزی نیست و امیدوارم دولت (آمریکا) چنین گزینه ای را در دست بررسی نداشته باشد. اما هنگامی که سخن از عقلانیت و بازدارندگی به میان می آید ما شاهد هستیم استفاده از قابلیت های بازدارندگی، نتیجه مثبتی به همراه نداشته است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد کیم جونگ اون، واشنگتن را تهدیدی عینی برای خود و کشورش می داند و خود را تنها با آمریکا طرف می بیند اما آمریکا تلاش می کند با همراه کردن جامعه بین المللی با خود فشارها را بر پیونگ یانگ افزایش دهد. از این رو آمریکا باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا راه حلی دیپلماتیک برای این بحران بیابد. لذا فکر نمی کنم این آزمایش موشکی به تنهایی احتمال حمله پیشگیرانه ی آمریکا را افزایش دهد و امیدداریم دولت نیز به این سو حرکت نکند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که روز 22 اوت در جمع هوادارانش ایراد کرد مدعی شد کیم جونگ اون دارد به این نتیجه می رسد که باید به آمریکا احترام بگذارد.

جان کربی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید ترامپ در ارزیابی خود دچار اشتباه است گفت: « کیم جونگ اون می خواست به دولت ترامپ بفهماند که با این مجیزگویی ها فریب نمی خورد. او هر بار که موشک بالستیکی یا هر سلاح دیگری آزمایش می کند قابلیت‌ها و توانایی اش را بهبود می بخشد. کیم جونگ اون برنامه هسته ای و موشکی خود را بیمه کننده دولت خود می داند و بدین ترتیب کل منطقه را در معرض خطری واقعی قرار می‌دهد.»

52311

کد N1758049

وبگردی