آفتاب

روسیه: آمریکا کره‌شمالی را برای پرتاب موشک تحریک کرد

روسیه: آمریکا کره‌شمالی را برای پرتاب موشک تحریک کرد

ایرنا نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی را برای پرتاب جدید موشک تحریک کرد.

بامداد امروز (سه شنبه) یک موشک از سواحل شرقی کره شمالی شلیک شد که با گذر از فراز خاک ژاپن، موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی این کشور شد.

دولت ژاپن فقط از مردم منطقه توهوکو خواست به پناهگاههای زیرزمینی و نقاط امن بروند، ولی ارتش این کشور هیچ اقدامی برای ساقط کردن موشک انجام نداد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پس از این اقدام کره شمالی گفت: شاهد تشنج بیشتر اوضاع در شبه جزیره کره هستیم.
خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه به نقل از سخنان ریابکوف نوشت: بر این باوریم رزمایشی که آمریکا و کره جنوبی برگزار می کنند، هرچند نسبت به برنامه نخست سبک تر اجرا می شود، اما نقش تحریک کننده را برای تحریک پیونگ یانگ بازی کرد.

وی گفت: به شدت نگران این اوضاع و تاثیر آن بر امنیت منطقه شمال شرق آسیا هستیم.

ریابکوف همچنین با تاکید بر تداوم موضع روسیه مبنی بر لزوم خویشتنداری طرفین در مساله شبه جزیره کره و اینکه مذاکره تنها راه حل سیاسی بحران کنونی است، خاطرنشان کرد: مداخله نظامی در مناقشه شبه جزیره کره ناممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ریابکوف گفت: امکان تاثیرگذاری (فشار) بر کره شمالی با اعمال تحریم بیشتر در پاسخ به آزمایش های موشکی و هسته ای، از بین رفته است.

وی ادامه داد: اگر با توجه به اقدامات آمریکا و کشورهای غربی در موارد مشابه قضاوت کنیم، باید انتظار داشت تحریم ها علیه کره شمالی تشدید شود، اما چنین اقدامی مساله را حل نخواهد کرد.

52311

کد N1757952

وبگردی