آفتاب

قوچان‌نژاد: کی‌روش گفت شما بازی کنید، بقیه‌‌اش با من!

قوچان‌نژاد: کی‌روش گفت شما بازی کنید، بقیه‌‌اش با من!

آن فرار، آن گل و آن صعود. حتماً یادتان هست. سال ۲۰۱۳ و صعودمان به جام جهانی‌ برزیل. کسی که آن گل را زد، رضا گوچی بود. پسری که هنوز گهگاه برای تیم ملی گل‌های بسیار حساس و مهم می‌زند‌؛ مثل گلی که در همین مرحله و در بازی رفت با قطر زد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: با گوچي در آستانه بازي حساس با كره، به بهانه آخرين گلزن ايراني در خاك كره، گفت‌وگويي انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

رضا، دوباره كره!
(لبخند) خب سفر به كره براي من خيلي خاطره دارد. اصلاً هر وقت اسم كره مي‌آيد، كلي خاطره شيرين از همين چند سال پيش يادم مي‌‌آيد.

خيلي‌ها از آن بازي و آن گل تو خاطره دارند.
دقيقاً همين طوري است. راستش من خودم هر جا مي‌روم، اين خاطرات همراهم هست. هر جاي دنيا مي‌روم، هر ايراني كه مرا مي‌بيند مي‌گويد با گل من خاطره دارد.

آخر تو خيلي وقت‌ها طوري رفتار مي‌كني كه آدم فكر مي‌كند آن گل يادت رفته
(خنده) اتفاقاً اين‌طور نيست. آن بازي و آن گل و خاطراتي كه از مسابقه اولسان دارم، هيچ‌وقت يادم نمي‌رود. فكر كنم براي مردم ايران هم همين طوري است. هيچ‌كس نمي‌تواند بازي سال ۲۰۱۳ را فراموش كند.

مي‌داني، كسي باور نمي‌كرد برويم و كره را ببريم.
آن مسابقه براي من خيلي جالب بود. براي مردم ايران هم همين‌طور. به قول شما خبرنگارها بازي اولسان تاريخي بود. تا آخر عمرم آن مسابقه و خاطراتش با من هست. هر دفعه كه با كره‌جنوبي بازي مي‌كنيم، حس خيلي خاصي دارم.

مخصوصاً حالا كه قرار است ۴ سال بعد از آن مسابقه براي اولين بار در كره دوباره بازي كنيم. فرقش چيست؟
فرقش اين است كه آن دفعه، بازي خيلي حساس بود. يعني ما فقط يك راه داشتيم به جام جهاني‌ برويم. بايد كره را مي‌برديم. هيجان بازي خيلي بيشتر بود. آن موقع ما همه مي‌خواستيم به جام جهاني‌ صعود كنيم ولي اين بازي روز پنج‌شنبه شرايط متفاوتي دارد.

يعني مي‌خواهي بگويي تشريفاتي است؟
نه. درست است ما به جام جهاني صعود‌ كرده‌ايم ولي اين اصلاً به آن معنا نيست كه بخواهيم بازي را شل بگيريم.

آخر اين تفكر هميشه در بين ايراني‌ها بود.
شايد بعضي‌ها بگويند اين مسابقه و نتيجه‌‌اش مهم نيست و ما كه به جام جهاني‌ رفته‌ايم ولي اتفاقاً در تيم ما چنين حرف‌هايي را قبول نداريم. مهم نيست به جام جهاني‌ رفته‌ايم، مي‌خواهيم براي شخصيت و براي كشورمان بازي كنيم. ما هميشه به خاطر همين چيزها به زمين مي‌رويم و مي‌جنگيم. در هر بازي هم مي‌خواهيم نشان دهيم بهترين هستيم. الان هم دوباره تأكيد مي‌كنم اصلاً مهم نيست صعود كرده‌ايم، نبايد فكر كنيم بازي آساني با كره‌جنوبي داريم. پنج‌شنبه مي‌خواهيم اين تيم را ببريم.

ايران و كره هميشه كري داشته‌اند. بعد از آن بازي مشت تاريخي كي‌روش را شاهد بوديم. اصلاً آن‌موقع چه اتفاقاتي افتاد؟
من فقط يادم هست ما بازيكنان تمركزمان را روي مسابقه گذاشته بوديم و به بقيه چيزها كاري نداشتيم. آقاي كي‌روش هميشه مي‌گفت شما حواس‌تان به بازي و تمرين باشد و بقيه چيزها را به خود من بسپاريد.

فكر مي‌كني با چه شرايطي كره را ترك كنيد. به قول خودمان آخرش شير خواهيد بود يا روباه؟
(خنده) اول از همه بايد بگويم خوشحالم دوباره پايم را به كره‌جنوبي مي‌گذارم و خاطرات شيرين پيشم برمي‌گردد. اميدوارم نه تنها خودم كه همه بازيكنان خاطرات شيريني در كره‌جنوبي درست كنيم و با يك نتيجه خيلي خوب به ايران برگرديم.

در كره گل مي‌زني؟
راستش دوست دارم براي تيم ملي گل بزنم. همان‌طور كه قبلاً هم گفته‌ام، براي تيم ملي گل كنار گذاشته‌ام. دوست دارم دروازه كره را در كشور خودش دوباره باز كنم.

43503

کد N1757929

وبگردی