آفتاب

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله: دشمن از سلاح‌ها و موشک‌های ما به طور حتم می‌ترسد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله: دشمن از سلاح‌ها و موشک‌های ما به طور حتم می‌ترسد

مهر نوشت: فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، گفت: آنچه دشمن را به شدت به هراس می‌اندازد، تفکر بسیجی است که در ذهن جوانان وجود دارد.

 سردار محمدرضا یزدی در اولین همایش فرماندهان بسیج دانش آموزی تهران اظهار داشت: با فساد سازماندهی شده به شدت برخورد می‌کنیم؛ اما جوانانی که مورد تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گرفته‌اند به آنها کمک می‌کنیم و آن‌ها را مورد بی احترامی قرار نمی‌دهیم؛ با این حال باید دقت کرد تا سلیقه‌ای کار نکنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین جوانان فاصله بیاندازد ادامه داد: دشمن از سلاح‌ها و موشک‌های ما به طور حتم می‌ترسد اما آنچه دشمن را به شدت به هراس می‌اندازد، تفکر بسیجی است که در ذهن جوانان وجود دارد.

سردار یزدی تصریح کرد: گاهی تصور می‌کنند این فکر از جامعه دور شده و فتنه ۷۸ و ۸۸ را به وجود می‌آورند و وقتی که از مردم سیلی می‌خورند، مجبور به عقب نشینی می‌شوند. دشمنان از این نگران هستند که در خلیج فارس ناوهایشان به وسیله موشک‌هایی منهدم شود که با تفکر بسیجی هدایت می‌شوند.

وی افزود: دشمنان انقلاب نگران این هستند که جوانان ما با نگاه و تفکر بسیجی حجاب و حیاء داشته باشند والا صرف داشتن حجاب برای جوانان موضوع مورد اهمیتی برایشان نیست؛ زیرا نمونه این برخورد را در مواجهه با جوانان عربستان می‌بینیم.

فرمانده تهران ادامه داد: وقتی مجاهدی از کشورمان در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت می‌رسد، تلاش می‌کنند به وسیله رسانه‌هایشان عنوان کنند این عزیزان برای دفاع از سوریه و عراق کشته شده‌اند در صورتی که آن‌ها در سوریه و عراق از فکر ایرانی و اسلامی دفاع می‌کنند؛ این دفاع امنیت آور است و موجب شکست دشمن می‌شود.

سردار یزدی گفت: دشمن همه تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده تا با تهاجم فرهنگی، تفکر بسیجی را از جوانان کشورمان بگیرد و به جای آن تفکری را برای به زنجیر کشیدن جوانان جایگزین کند؛ چرا که اگر تفکر اسلامی و بسیجی در اذهان جوانان شکل گیرد چیزی شبیه دفاع مقدس مجدد مقابل آنها به وجود می‌آید و بدین ترتیب حرفشان دیگر در جهان به جایی نخواهد رسید.

فرمانده سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: هر کجا توفیق و موفقیتی داشتیم، نگاه دینی با تفکر بسیجی توام بوده و هر کجا هم عقب نشینی داشتیم، تفکر بسیجی و عمل به ادامه راه شهدا ضعیف بوده و این هم فرقی نمی‌کند در چه لباسی خدمت می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: اولویت ما در سپاه تهران بزرگ، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان است؛ چرا که اگر به موضوع فرهنگ و آموزش و پرورش و نیز دانش آموزان توجه کنیم، زندان‌ها تعطیل می‌شوند و نگران اعتیاد هم نخواهیم بود و علاوه بر این در ارتقا و حفظ سلامت روانی جامعه نیز موفق خواهیم بود، اما چنانچه بی توجهی کنیم، به جایی نمی‌رسیم.

نام هوانیروز با اغلب عملیات ارتش و سپاه عجین شده است

همچنین ایرنا نوشت:

امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: هوانیروز یکی از کارآمد ترین یگان های نیروی زمینی ارتش است که از آغاز جنگ تحمیلی بالگردهای خود را در انواع مختلف کبرا، 214، شنوک، 205 و 206 به مناطق عملیاتی مختلف اعزام و با استقرار در شهرهای ارومیه، مراغه، سقز، سنندج، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ایلام، دزفول، اهواز و ماهشهر از روز 31 شهریور 59 با دشمن بعثی وارد نبرد شد.

وی توضیح داد: با آغاز سلسله عملیات آفندی و پدافندی یگان های ارتش و سپاه پاسداران هوانیروز همواره در راستای پشتیبانی آتش، تخلیه مجروحین، هلی برن، حمل تدارکات از راه هوا و شناسایی هوایی مورد استفاده قرار گرفت که این همکاری تا امروز نیز ادامه دارد.

امیر سرتیپ دوم قربانی ادامه داد: هوانیروز همچون دوران دفاع مقدس به عنوان نیرویی واکنش سریع در خدمت قرارگاه‌های ارتش و سپاه پاسداران قرار دارد و هرگاه که لازم باشد طبق دستور سلسله مراتب فرماندهی به سرعت در منطقه درگیری حاضر شده و پاسخ دشمنان را با تمام توان خواهد داد.

هوانیروز ارتش 250 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 170 تن از آنان در دوران دفاع مقدس و 80 تن دیگر در درگیری با اشرار، گروهک های تروریستی و سایر ماموریت های محوله به هوانیروز به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

29212

کد N1757887

وبگردی