آفتاب

پاسخ سئول به آزمایش موشکی کره‌شمالی

پاسخ سئول به آزمایش موشکی کره‌شمالی

ایرنا نوشت: جنگنده بمب افکن های کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی هشت بمب در مناطق مرزی نزدیک با کره شمالی پرتاب کردند.

رسانه های کره جنوبی از جمله خبرگزاری یونهاپ اعلام کردند که این رزمایش هوایی پاسخی به شلیک موشکی کره شمالی بوده و نشان دهنده آمادگی کامل نیروهای نظامی این کشور در برابر تهدیدهای احتمالی همسایه شمالی است.

بر اساس گزارش ها، در رزمایش مزبور چهار فروند هواپیمای «اف 15» کره ای هشت بمب MK-84 را که هر یک وزنی معادل یک تن دارد اهدافی را در استان شرقی گانگوون مورد اصابت قرار دادند.

استان گانگون یکی از مناطق نزدیک و هم مرز با کره شمالی است.

«یون یانگ چان» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی امروز با تایید این رزمایش، رهاسازی بمب ها را نخستین واکنش کشورش به آزمایش موشکی پیونگ یانگ دانست.

کره شمالی اوایل صبح امروز دست به آزمایش موشکی جدیدی زد که گفته می شود از نوع بالستیک بوده و پیش از سقوط در دریای ژاپن، از روی جزیره «هوکایدو» این کشور عبور کرده است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی نیز بعد از انجام رزمایش نیروی هوایی این کشور با صدور بیانیه ای از مجازات قاطعانه پیونگ یانگ در صورت انجام رفتارهای خطرناک و تحریک آمیز خبر داد.

همچنین گزارش ها حاکیست، مقام‌های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اعلام کرده اند که فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش خواهند داد.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، آزمایش امروز کره شمالی را تهدیدی شدید و بی سابقه دانست و گفت که این اقدام پیونگ یانگ انزجارآور است.

نخست‌وزیر ژاپن در عین حال خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده‌ است.

کره شمالی روز شنبه چهارم شهریور ماه جاری نیز از منطقه ای در استان «گانگوان» اقدام به پرتاب سه فروند موشک از نوع بالستیک به سمت دریای شرقی ژاپن کرد.

52311

کد N1757853

وبگردی