آفتاب

نوبخت: بازدید از مراکز نظامی ایران، یک آرزوی آمریکایی است

نوبخت: بازدید از مراکز نظامی ایران، یک آرزوی آمریکایی است

نخستین نشست خبری سخنگوی دولت دوازدهم صبح امروز برگزار شد. سخنگوی دولت در این نشست خبری که از دقایقی پیش در محل ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری آغاز شده به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های دولت می‌پردازد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت امروز سه شنبه هفتم مرداد در نخستین نشست خبری سخنگوی دولت دوازدهم ضمن تسلیت به مناسبت شهاد امام باقر (ع) و گرامیداشت یاد ایثارگری‌های شهیدان رجایی و باهنر گفت: وقتی می خواستم به سربازی بروم از خانه خداحافظی کردم مادر گریه کرد در پادگان گفتند هنوز آماده نیستند و نیم ساعت بعد به منزل برگشتم. من از سخنگویی دولت خداحافظی کردم در همین حد قبول کنید کار سخنگویی مأموریت کاری است که رئیس جمهور برای بیان مواضع دولت به فردی می دهد. این مأموریت به من ابلاغ شد تا فعلا این کار را انجام دهم.

وی درباره دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل با آمانو و طرح درخواستش برای بازدید از مراکز نظامی ایران، ادامه داد: وزارت خارجه و دستگاه های مسئول به صراحت، اعلام نظر کردند، هیچ مسئله ای که خارج از چارچوب باشد مخصوصا مراکز نظامی که اطلاعاتش طبقه بندی است نمی پذیریم. اینها آرزوهای آمریکایی هاست و از طرف ایران قابل استماع نیست.

وی با اشاره به تداوم ارائه تسهیلات نظام بانکی به بنگاه های کوچک افزود: تا ششم مرداد 724 میلیارد تومان علاوه بر 17 هزار و 800 میلیارد تومان به این بنگاه ها با هدف رونق تولید داده شد.

سخنگوی دولت دوازدهم درباره تکمیل اعضای دولت یادآور شد: به محض اینکه اطلاعات جدیدی کسب کردم می گویم.

معاون رئیس جمهور درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: اگر برنامه ای باشد برای هفته آخر شهریور تنظیم می شود.

وی درباره واردات 800 کالای خارجی که کالای مشابه ایرانی دارد افزود: اتفاقا اصلاح تعرفه انجام شد، تا بازار در اختیار تولیدات داخلی باشد. دولت مصمم به تقویت تولیدات داخلی و کاهش واردات است چون هدف فراهم کردن سازوکارهای کاهش قیمت ارز فراهم است.

این خبر در حال تکمیل است...

29212

کد N1757739

وبگردی