آفتاب
رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت دوازدهم به شأن و منزلت دانشگاه‌ها توجه کند

دولت دوازدهم به شأن و منزلت دانشگاه‌ها توجه کند

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دولت دوازدهم علاوه بر مسئله بودجه باید به شان و منزلت دانشگاه‌ها توجه و به آن رسیدگی بیشتری کند.

محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه این دانشگاه در دولت دوازدهم گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها نهادهای مستقلی هستند و با برنامه اختصاصی خود پیش می‌روند، وزارت علوم فقط نقش هماهنگی و پیشتیبانی در مورد آنها را دارد.

او با تاکید بر اینکه نظر و دیدگاه دولت در اجرای برنامه‌های دانشگاه می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: در یک سری از مسائل مانند فعالیت تشکل‌های سیاسی دانشجویی رویکرد و دیدگاه دولت در امور اجرایی تاثیرگذار است، اما دولت نمی‌تواند ساختار برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه را به کلی عوض کند و دانشگاه بر روند همیشگی‌اش حرکت می‌کند.

برخوداری افزود: در نهایت رویکرد دولت بر فعالیت دانشگاه‌ها آن هم در طولانی‌مدت و در امور خاص و اجرایی تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه رویکرد وزارت علوم دولت دوازدهم تغییر چندانی با دولت یازدهم نمی‌کند، گفت: برنامه‌های دولت دوازدهم ادامه همان برنامه‌های دولت پیشین است و هر وزیری که برای وزارت علوم تعیین شود، سیاست‌ورزی آن تغییر اساسی نخواهد داشت.

او درباره برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم، برنامه‌هایی برای تجهیز و ساماندهی خوابگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حال تدوین است که با شروع کلاس‌‌ها به خصوص برای دانشجویان جدید اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: دانشگاه از دولت توقع همکاری و حمایت دارد تا آنها بتوانند به درستی وظایف‌شان را انجام دهند، غیر از مسئله بودجه، به شان و منزلت دانشگاه‌ها باید توجه و به آن رسیدگی بیشتری شود.

کد N1757604

وبگردی