آفتاب

اخبار آی‌تی ایران از معارفه آذری‌جهرمی تا دستور آمارگیری استانی در بخش ارتباطات

اخبار آی‌تی ایران از معارفه آذری‌جهرمی تا دستور آمارگیری استانی در بخش ارتباطات

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه 6 شهریور 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

 

شماره 1- دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جفاست که وقتی توسعه فناوری اطلاعات می تواند کانون اصلی توسعه کشور باشد، به خاطر برخی تهدیدها و آسیب ها در این زمینه تعلل کنیم. آیا مگر در بخش های دیگر نظیر رشته های صنعتی و حتی رشته های صنعتی سنتی تهدید وجود ندارد. مهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه کشور استفاده مطلوب کنیم.

 

شماره 2- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به همه مدیران استان ها تاکید کرد: تا یک ماه آینده آمار دقیقی از حوزه ارتباطات در شهرستان ها و روستاهای استان خود به تفکیک ارایه کنند تا کمبودها و مشکلات مناطق مختلف به صورت شفاف احصا و برای رفع آنها اقدام شود. وی با اشاره به اهدافی که در برنامه ششم توسعه برای بخش ICT در نظر گرفته است ، خاطر نشان کرد : ارزش زیربخش مخابرات سالانه باید 19.4 درصد رشد داشته باشد و در طول 5 سال در یک توسعه متوازن 2.5 برابر شود و همچنین سالانه 100 هزار شغل در این حوزه ایجاد شده که تمام این آمار نشان می دهد که در پایان برنامه ششم توسعه ، به 5 برابر وضع موجود برسیم.

 

شماره 3- با حضور معاون امور دولت ، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات،مدیرکل امور استانها و مدیران ICT استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه ، مشکلات ارتباطی زائران اربعین در این سه استان بررسی شد.

 

شماره 4-  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه دوازدهم، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:‌ لزوم اتخاذ رویکرد راهبردی به تحول دیجیتال کشور و بازآفرینی کل دولت و از همه مهم‌تر و پیشرو‌تر بخش ICT کشور برای تحقق اهداف عالی توسعه کشور ،دیگر تنها یک اقدام به تغییر نیست؛ بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تحول کشور عزیزمان است.

 

شماره 5- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم در مراسم معارفه مهندس آذری جهرمی ، تقدیر از زحمات چهار ساله خود دروزارت ارتباطات و همچنین رونمایی از تمبر شهید مدافع حرم حججی، گفت: در چهارسال گذشته کارهایی که انجام شده است محصول کار تیم وزارت ارتباطات بود اما اگر مشکلاتی بوده است من به شخصه مسئولیت آن را به عهده می گیرم.

 

شماره 6- وزیر ارتباطات با اشاره به شفافیت به عنوان مهم ترین نکته توسعه و پیشبرد اهداف، تاکید کرد: برنامه داریم با شکستن زمان به بخش‌های کوتاه مدت، اهداف شرکت‌های فناوری اطلاعات را بررسی و موانع آنها را برطرف کنیم تا آنها نیز بتوانند درآمدهای خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

 

شماره 7- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که برنامه وزارتخانه این است که جهاد اقتصادی را به نحو احسن انجام دهد، گفت: برنامه داریم در پایان این چهار سال ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا، ۱۰۰۰ شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و پنج شرکت بین المللی ایجاد کنیم.

شماره 8 - دفتر بررسیهای فنی اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت توسعه کشور در شاخصهای ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر کرد. برمبنای این آمار، ۴۱ میلیون نفر در کشور از اینترنت موبایل استفاده می کنند.

 

 

5656

کد N1757393

وبگردی