آفتاب
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

تحریم چند بانک را بزرگ جلوه ندهیم

تحریم چند بانک را بزرگ جلوه ندهیم

کرج - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر اینکه تحریم چند بانک را نباید بزرگ جلوه ندهیم، گفت: در حوزه هسته‌ای می‌توانیم در چارچوب قوانین تعیین‌شده فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر صالحی در جلسه شورای اداری استان البرز که ظهر دوشنبه در سالن شهدای دولت برگزار شد،  اظهار کرد: فلسفه جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بابیان اینکه همواره باید شکر گذار الطاف و نعمات الهی باشیم، افزود: مسلمان بودن یکی از الطافی است که باید قدردان این موهبت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایرانی بودن باید مایه مباهات و فخر هر فردی باشد، خاطرنشان کرد: ایران در مرکز جهان واقع‌شده که از جایگاه ویژه تاریخی و جغرافیایی برخوردار است.

صالحی بابیان اینکه ملت ایران بنا به ادعای مورخان تاریخ بزرگ‌ترین امپراتوری جهان را تشکیل داده و در اندیشه پروری در صدر کشورهای جهان بوده است، گفت: خدمت به مردم در این بازه زمانی توفیقی است که نصیب مسئولان شده، باید از این فرصت در جهت خدمت به مردم نهایت استفاده را برد.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: انقلاب اسلامی در جایگاهی قرارگرفته که با دشمنی و خصومت‌های متعدد کشورهای جهان مواجه است، نام ایران همواره در رسانه‌های دنیا مطرح می‌شود.

وی بابیان اینکه با وجود این خصومت‌ها باید دید که آیا کشور ایران اقتصاد جهان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: بدون شک انقلاب به سبب ایجاد حکم رانی جدید سبب بروز این دشمنی‌ها شده است.

دشمن درصدد است اجازه ندهد نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شود

وی با تأکید بر اینکه دشمن درصدد است اجازه ندهد نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شود، گفت: ملت ایران، ملتی اندیشه پرور بوده که این امر در بازه‌های زمانی مختلف نمود داشته است.

صالحی با اعلام اینکه خدمت به ملت ایران ایجاد تمدن بزرگ ایرانی - اسلامی را میسر می‌سازد، اظهار کرد: بدون شک پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در کشور سبب خواهد شد به قله رفیع تمدن ایرانی و اسلامی دست‌یابیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور یادآور شد: تمام افراد جامعه، مدیران و مسئولان در راستای رسیدن به اهداف عالی در راستای توسعه و ارتقای کشور وظایف و مسئولیت‌هایی را بر عهده‌دارند که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز توفیق داشتم بازدیدی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بهارستان داشته باشم، گفت: در استان البرز نشاط و خودجوشی در بخش صنعت و تولید به منصه ظهور گذاشته‌شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به وجود ظرفیت‌های خودجوش در استان البرز، گفت: باید به دنبال ایجاد چشمه‌های علمی، تولیدی و صنعتی باشیم چراکه تحقق این مهم تداوم حیات صنعت را به همراه دارد.

وی بابیان اینکه صنایع پایدار باید در سطح کشور ایجاد شود، اظهار کرد: بدون شک البرز استان موفقی است که تحت نظر مجموعه‌ای منسجم مدیریت می‌شود.

متأسفانه مسئله برجام گاهی اوقات توسط برخی افراد تحت عنوان خیانت نام‌برده می‌شود

صالحی افزایش رشد مهاجرت جمعیت استان البرز را یکی از مشکلات عدیده این استان دانست و گفت: به‌طورقطع به‌واسطه تمامی موارد یادشده، استان البرز به توجه ویژه‌ای در بخش‌های مختلف نیاز دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در بسیاری از مسائل کشور به بحران‌هایی نزدیک می‌شد اما خوشبختانه این بحران  به اراده خدا لطمه‌ای به کشور وارد نمی‌ساخت.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه مسئله برجام گاهی اوقات توسط برخی افراد تحت عنوان خیانت نام‌برده می‌شود، تصریح کرد: این اقدام (برجام) یک لطف الهی بوده است، پیش از برجام عده‌ای درصدد اجرایی کردن تحریم فلج‌کننده علیه ایران بودند.

وی بابیان اینکه بایستی با دشمن به‌وسیله تدبیر برخورد کرد و با مصلحت‌اندیشی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، گفت: برجام برای رسیدن به این نتیجه پیگیری شد.

صالحی با تأکید بر اینکه طبق بیانات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کشور عراق بلاگردان ایران بود چراکه ایران در هدف نهایی دشمنان قرار داشت، گفت: برجام سایه تهدیدات را از سر جمهوری اسلامی ایران برداشته است، نباید این دستاورد مهم را نادیده گرفت و تحریم چند بانک را بزرگ جلوه داد.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: در خصوص انرژی هسته‌ای نیز شائبه توقف فعالیت‌ها مطرح‌شده درحالی‌که می‌توانیم در چارچوب قوانین تعیین‌شده فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.

کد N1757161

وبگردی