آفتاب

افغانستان و پاکستان به توافق رسیدند

افغانستان و پاکستان به توافق رسیدند

ایسنا نوشت: رئیس ارتش پاکستان به افغانستان این تضمین را داده که اسلام آباد برای هرگونه پیشنهادی درباره برقراری صلحی با دوام در افغانستان آماده است.

 به نوشته روزنامه نیشن، براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر خبری ارتش پاکستان، ژنرال قمر جاوید بجوا، رئیس ارتش پاکستان با ژنرال شریف یفتالی، همتای افغان خود در حاشیه نشست مکانیسم چهار جانبه همکاری مقابله با تروریسم در دوشنبه، تاجیکستان که روز یکشنبه برگزار شد، به گفت و گو پرداخت و دو طرف با تشکیل کارگروه نظامی برای مقابله با اقدامات شبه‌نظامیان و برقراری صلحی پایدار در افغانستان به توافق رسیدند.

رئیس ارتش پاکستان به همتای افغان خود تاکید کرد که تمامی پیشنهادها از سوی دولت کابل را برای برقراری آرامش در افغانستان و مناطق مرزی می‌شنود و آماده است تا برای این منظور با این کشور همکاری کند.

وی همچنین به دستاوردهای ارتش پاکستان در مقابله با تروریسم و حذف پناهگاه‌های امن آنها در خاک کشورش تاکید کرد و گفت: تروریسم یک تهدید بین‌المللی است که تنها از طریق تبادل اطلاعاتی و همکاری‌های موثر مرزی و مدیریت مرزی می‌توان با آن مقابله کرد.

در این نشست که در پایتخت تاجیکستان برگزار شد، ژنرال "لی زوچنگ" از چین و ژنرال "امامعلی عبدالرحیم" از تاجیکستان نیز حضور داشتند و همگی از برگزاری این نشست ابراز خرسندی کرده و امیدواری خود را بابت همکاری منطقه‌ای برای دستیابی به بهترین دستاورد ابراز کردند.

52310

کد N1757139

وبگردی