آفتاب

مرمت مقبره کاوه آهنگر به پایان رسید

مرمت مقبره کاوه آهنگر به پایان رسید

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان از اتمام مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: اکنون این مکان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران آماده است.

نورالله عبداللهی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان درباره اتمام مرمت مقبره کاوه گفت: این مقبره با حضور اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین، مهدی اسدپور فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام ابولفضل سلیمانی امام جمعه چادگان و سایر مسولان شهرستان برای بازدید عموم در طی مراسمی بازگشایی شد.

او در مراسم بازگشایی این بنا، با تأکید بر اهمیت تاریخی این مقبره، تأکید کرد: این بنا مربوط به دوره ایلخانی و با قدمت 700ساله، از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی برجای‌مانده در شهرستان است که با اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، به‌دست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان مرمت شد.

عبداللهی افزود: در حال حاضر این بنای قدیمی شامل گنبد منحصر‌به‌فرد دوپوسته‌ای و هشتی ورودی است که در مرحله اول، مرمت و سبک‌سازی، شیب‌بندی و عایق‌کاری حاشیه گنبد، کف‌سازی، بازسازی ضریح چوبی داخل بنا انجام شد.

روستای تاریخی مشهد کاوه در 12 کیلومتری غرب شهر چادگان در استان اصفهان و در مسیر سرچشمه‌های زاینده‌رود قرار دارد.

کد N1757112

وبگردی