آفتاب
خبر

آمار پنج‌ماهه صنعت دخانیات

آمار پنج‌ماهه صنعت دخانیات

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور جزئیات آمار پنج‌ماهه صنعت دخانیات در سال جاری را اعلام کرد. به گزارش «شاتا»، علی اصغر رمزی ...

دنیای اقتصاد:رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور جزئیات آمار پنج‌ماهه صنعت دخانیات در سال جاری را اعلام کرد. به گزارش «شاتا»، علی اصغر رمزی واردات سیگار در پنج ماهه سال ابتدایی جاری را یک میلیارد و یکصد میلیون نخ اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که دو میلیارد و 800 میلیون نخ بوده، 58 درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به افزایش صادرات سیگار به میزان 13 درصد در پنج ماه سال جاری، گفت: صادرات «تنباکوی معسل» نیز به میزان 32 درصد در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

 

رمزی همچنین از تشدید برخورد با توزیع‌کنندگان سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز خبر داد و در ادامه تصریح کرد: در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوزها و تمرکززدایی صدور مجوز، توزیع استانی(عمده) به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذار و صدور مجوز خرده‌فروشی محصولات دخانی به سه اتحادیه سوپرمارکت، خواربارفروش و سقط فروش تفویض اختیار شده است. به گفته رمزی ضوابط و شرایط صدور مجوز خرده‌فروشی به مرکز امور اصناف ابلاغ شده است و خرده‌فروشانی که بدون مجوز اقدام به عرضه سیگار کنند متخلف تلقی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

کد N1756855

وبگردی