آفتاب

نجات کشیش کانادایی از اعدام به دلیل تابعیت خارجی

نجات کشیش کانادایی از اعدام به دلیل تابعیت خارجی

یک کشیش کانادایی که به تازگی از سوی کره شمالی آزاد شد، در اولین مصاحبه خود پس از آزادی گفت که به دلیل تابعیت خارجی از اعدام نجات پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، یک کشیش کانادایی که کره شمالی او را پس از دو سال حبس در ماه جاری آزاد کرد در اولین مصاحبه خود گفت که در صورتیکه کشورش به او اجازه دهد از بازگشت به کره‌شمالی دریغ نخواهد کرد. 

«هیون سو لیم» گفت: «اگر من کره‌ای باشم، شاید آنها مرا بکشند. اما من کانادایی هستم، بنابراین آنها من را نمی‌کشند، چون نمی‌توانند خارجی‌ها را بکشند.»

لیم که قبلا کشیش ارشد یکی از بزرگترین کلیساهای کانادا بود، در اوایل سال ۲۰۱۵ در ماموریتی به کره‌شمالی ناپدید شد. وی در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به اتهام تلاش برای سرنگونی حکومت پیونگ یانگ به کار سخت محکوم شد.

پس از ۲ سال کره شمالی همزمان با تنش‌های شدید میان واشنگتن و پیونگ یانگ به لیم اجازه داد به کشورش بازگردد اما مقام‌های پیونگ‌یانگ معتقدند که هیچ ارتباطی میان آزادی کشیش کانادایی و تلاش برای از بین بردن اختلاف‌های هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا وجود ندارد.

لیم با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از رهبر کره‌شمالی برای محکوم کردنش به زندان خشمگین نیست، گفت:« من از کره شمالی تشکر می‌کنم و آنها را بخشیده‌ام."

کد N1756752

وبگردی