آفتاب

ترقی:گشایش‌ اقتصادی بعد از برجام،دستاوردی برای دولت است

ترقی:گشایش‌ اقتصادی بعد از برجام،دستاوردی برای دولت است

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: تدوین حقوق شهروندی، تلاش برای وفاق ملی بین گروه‌های سیاسی و فعال‌سازی خانه احزاب از جمله کارهایی است که دولت در عرصه سیاسی انجام داد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت دوازدهم 12 توصیه و در مراسم تنفیذ 10 توصیه راهبردی به مسئولان قوه مجریه فرمودند که توجه به آنها حلال مشکلات اساسی کشور خواهد بود. اجرای وعده های تبلیغات انتخاباتی، تأکید بر حفظ روحیه جهادی و انقلابی در دولت، پرهیز از اشرافی گری، تقویت ارتباط نزدیک با مردم، توجه به سفرهای استانی، نظارت بر زیرمجموعه ها از مهمترین توصیه هایی است که می توان به دولت داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم افزود: تدوین حقوق شهروندی، تلاش برای وفاق ملی بین گروه های سیاسی و فعال سازی خانه احزاب از جمله کارهایی است که دولت در عرصه سیاسی انجام داد. عرصه سیاست خارجی نیز برجام به نتیجه رسید و به هر حال توانستیم از نتایجش در بحث حمل و نقل دریایی، بعضی گشایش هایی در عرصه اقتصادی و فروش نفت استفاده کنیم. پیشگیری از امنیتی شدن مسائل سیاسی و اجتماعی در کشور و توجه به امنیت گردشگران خارجی از دیگر مسائلی است که می توان در این حوزه مورد توجه قرار داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت در بخش تأمین امنیت سرمایه گذاری تلاش های قابل توجهی از خود نشان داد اظهار کرد: در عرصه اقتصادی کنترل تورم، جلوگیری از وقوع تلاطم اقتصادی و تنش های پایین و بالا رفتن قیمت ها، اجرای طرح سلامت، برنامه ریزی برای صرفه جویی در مصرف آب و مقابله با مشکل کم آبی از دستاوردهای اقتصادی دولت به حساب می آید. البته عدم خروج از رکود و بی اثر بودن تلاش های دولت برای راه اندازی بخش تولید از جمله نکاتی است که به ادامه تلاش و فعالیت در دولت دوازدهم نیاز دارد.

وی ادامه داد: دولت در بخش کشاورزی موفقیت های قابل توجهی داشت، گندم مورد نیاز کشور تولید شد. در مبادلات تجاری هم به نظر می رسد تقویت صادرات را داشتیم اما به موازات آن همچنان واردات در بعضی مواقع اضافه بر صادرات شد، در واقع تراز بازرگانی همیشه برابر نبود.

ترقی یادآور شد: در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان کار جدی صورت نگرفت و باید در این زمینه تلاش دولت دوازدهم را بیشتر شاهد باشیم. در حوزه اقتصاد شاخص های کلان اقتصادی طبق آمار و ارقام رسمی نشان می دهد تلاش های دولت موثر بود ولی براساس قدرت خرید مردم همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند دولت نتوانست آن توازن را بین تورم و قدرت خرید مردم حفظ کند. در عین حال رشد 27 درصدی صادرات مواد غذایی، 20 درصدی تولید شکر و رشد فروش نفت می تواند از دستاوردهای اقتصادی دولت تلقی شود.

29214

کد N1756670

وبگردی