آفتاب

پس از لبنان، ارتش سوریه و حزب‌الله هم عملیات مرزی علیه داعش را متوقف کردند

پس از لبنان، ارتش سوریه و حزب‌الله هم عملیات مرزی علیه داعش را متوقف کردند

ایسنا نوشت: همزمان با توقف عملیات ارتش لبنان علیه داعش در منطقه مرزی با سوریه، حزب‌الله و ارتش سوریه نیز اعلام کردند که از ساعت هفت صبح امروز عملیات علیه داعش در بخش سوری مناطق تحت کنترل داعش را متوقف کرده‌اند.

به گزارش سایت النشره، ارتش سوریه و حزب‌الله اعلام کردند که در قالب توافقنامه‌ای جامع برای پایان دادن به حملات علیه داعش در مرزهای این کشور با لبنان، از ساعت هفت صبح امروز آتش بس اعلام کرده‌اند.

پیشتر فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از اجرای آتش‌بس در ارتفاعات القاع و راس بعلبک خبر داده بود که با هدف ایجاد فضایی برای آغاز مرحله آخر مذاکرات درباره سرنوشت نظامیان ربوده شده توسط داعش، برقرار شده است.

ارتش لبنان در یک هفته اخیر با آغاز عملیاتی گسترده، مراکز باقی مانده گروه تروریستی داعش در ارتفاعات واقع در مرز با سوریه را با آتش سنگین توپخانه و جنگنده‌های خود هدف قرار داد.

ارتش لبنان تاکید دارد که عملیاتش علیه داعش در مرز با سوریه بدون هماهنگی و همکاری با ارتش سوریه و حزب الله لبنان است. با این حال به نظر می‌رسد دو طرف در برخی موارد با هم هماهنگی دارند و این چیزی است که دست‌کم حزب‌الله آن را مخفی نمی‌کند.

52310

کد N1756528

وبگردی