آفتاب

روش‌های گذشته اثربخشی لازم را برای مقابله و درمان اعتیاد ندارد

روش‌های گذشته اثربخشی لازم را برای مقابله و درمان اعتیاد ندارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور اهتمام جدی و ویژه‌ای در بحث اعتیاد داشته و با بررسی و مطالعاتی که انجام شده به این نتیجه رسیدیم که روش‌های گذشته اثربخشی لازم را برای مقابله و درمان اعتیاد ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به طرح کاهش طلاق گفت: این طرح به صورت پایلوت در شهر مشهد در حال اجراست که نتیجه خوبی نیز از آن گرفته شده و حدود 30 درصد از مراجعان برای طلاق را کاهش داده است. این طرح به صورت جدی در 11 استان دیگر به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

او با اشاره به وضعیت اعتیاد و روش‌های مقابله با آن گفت: سازمان بهزیستی کشور اهتمام جدی و ویژه‌ای در بحث اعتیاد داشته و با بررسی و مطالعاتی که انجام شده به این نتیجه رسیدیم که روش‌های گذشته اثربخشی لازم را برای مقابله و درمان اعتیاد ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد یا برخوردهای قهری و تنبیه بدنی نمی‌تواند کمکی به این مسئله بکند، زیرا فرد معتاد هم نظر جسمی و هم نظر روحی دچار مشکل شده که باید مسئله آن ریشه‌یابی و با روش‌های جدید حل شود.

بندپی افزود: برای حل این مشکل تدابیری جدیدی در پیش گرفته شده که با اجرای آن در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش اعتیاد و درمان آسان‌تر و پایدارتر اعتیاد خواهیم بود.

ادامه دارد...

کد N1756471

وبگردی