آفتاب

وزیر خارجه فرانسه: اولویت ما در سوریه داعش است نه برکناری اسد

وزیر خارجه فرانسه: اولویت ما در سوریه داعش است نه برکناری اسد

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی‌اش با تاکید بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد، اولویت اصلی در سوریه جنگ با داعش است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه که صبح امروز (شنبه) به همراه وزیر دفاع این کشور وارد بغداد شد در کنفرانس خبری مشترک با ابراهیم الجعفری، همتای عراقی‌اش گفت: عراق در حال حاضر به لطف اراده و عزم نیروهای امنیتی‌اش در مرحله بین جنگ و صلح قرار دارد.

وی با تحسین نقش ارتش عراق در نابودی داعش گفت: فرانسه از ابتدا در عراق و سوریه علیه تروریست‌ها جنگید و باید بگویم ما در خطوط مقدم جنگ با داعش هستیم.

لودریان همچنین درباره سوریه عنوان داشت: در سوریه اولویت اصلی ما جنگ با داعش است و هیچ پیش شرطی مبنی بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت وجود ندارد.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه عنوان داشت: حل سیاسی بحران سوریه یک ضرورت است و نباید آن را فراموش کرد. خواسته ما شکستن رکود به وجود آمده در بحران سوریه، رسیدن به راهکاری سیاسی در این کشور که بر پایه احترام به اصل عدم استفاده سلاح‌های شیمیایی، آتش‌بس و کمک‌رسانی به مردم جنگ زده باشد و برگزاری انتخاباتی مستقل و شفاف در سوریه است.

وزیر امور خارجه عراق نیز با بیان اینکه عراق و فرانسه در مبارزه با تروریسم همکاری محکمی دارند عنوان داشت: فرانسه نقش بزرگی در پیروزی‌ها علیه داعش ایفا کرد و امیدواریم این نقش تقویت شود.

وی همچنین به عملیات نیروهای عراقی در تلعفر اشاره کرده و عنوان داشت: ۷۰ درصد از تلعفر تحت کنترل ارتش عراق است اما اعلام می‌کنیم که پیروزی در تلعفر به معنای پایان خطر داعش نیست.

وزیر امور خارجه عراق همچنین تاکید کرد که کشورش با جامعه جهانی برای شکست داعش و پیگرد حامیان این گروه تروریستی همکاری می‌کند.

52310

کد N1756050

وبگردی