آفتاب

جوابیه دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سخنان این مرجع تقلید درخصوص حذف یارانه افراد غیرنیازمند

جوابیه دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سخنان این مرجع تقلید درخصوص حذف یارانه افراد غیرنیازمند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به درج خبری اقتباسی از ایشان درباره قطع یارانه جوابیه برای خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن جوابیه پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی به شرح زیر است:

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی خبرآنلاین جناب آقای پروین

با اهداء سلام و تحیّت

عطف به خبر مندرج در 27 مرداد 1396 در ساعت 23:47 در آن رسانه با عنوان «آیت الله مکارم شیرازی خواستار قطع یارانه‌ها شد/راه اصلاح فضای مجازی فیلترکردن نیست» ...

بدین وسیله اعلام می‌دارد عنوان مذکور در مورد یارانه‌ها کذب محض بوده و معظم له به صورت مطلق چنین موضعی اتخاذ نکرده‌اند. این خبرگزاری این خبر را از سایت ایرنا نقل می کند که سایت مذکور چنین عنوانی را برای خبر ذکر نکرده اند. از آنجا که درج این عنوان مخالف رسالت مطبوعات مندرج در بند الف ماده دو قاون مطبوعات و نیز موجب تشویش افکار عمومی و تحریک مردم شریف ایران علیه مرجعیت شیعه می‌باشد، این دفتر براساس ماده 27 قانون مطبوعات، حق رسیدگی قانونی به این مسئله را از طریق مراجع ذی صلاح قانونی و قضایی برای خود محفوظ می داند.

از این رو مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، خواهشمند است عنوان خبر فوق الذکر در اسرع وقت اصلاح و توضیحات زیر عینا و در صفحه اول سایت منعکس گردد.

توضیحات

باسمه تعالی

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تاریخ 26 مردادماه 1396 در حرم مطهر رضوی علیه السلام سخنانی پیرامون مباحث مختلف از جمله بحث یارانه ها ایراد فرمودند. در این سخنان ایشان خواستار شجاعت مسئولان در حذف یارانه افراد غیرنیازمند شدند. متأسفانه برخی رسانه ها در تیترهای غیرمسئولانه و مخالف با رسالت مطبوعات، سخنان ایشان را به نحوی منعکس کردند که ایشان خواستار قطع یارانه تمامی افراد شده‌اند. جهت روشن شدن افکارعمومی سخنان معظم له در مورد یارانه‌ها به صورت کامل در لینک زیر منتشر می گردد.

http://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=v&lid=.&mid=406233&catid=35985

 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

مسئول پایگاه اطلاع رسانی معظم له

وحید علیان نژاد

4527214

کد N1755924

وبگردی