آفتاب

در مراسم معارفه فرمانده جدید ارتش مطرح شد؛ دشمنان می‌دانند نتیجه تهاجم به ایران خفت‌بار است

در مراسم معارفه فرمانده جدید ارتش مطرح شد؛ دشمنان می‌دانند نتیجه تهاجم به ایران خفت‌بار است

در مراسمی که برای معارفه سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌ جدید کل ارتش برگزار شد سخنرانان به موضوعات مختلفی همچون خواسته مقام معظم رهبری از فرمانده جدید، نسبت ارتش با سایر نیروهای مسلح و انتظارات از توان بازدارندگی کشور اشاره داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی بعد از حدود 12 سال فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۳۰ مرداد با حکم آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی ضمن ارتقای درجه‌ به سرلشکری مسئولیت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهد گرفت.

از بهمن 57 تا شهریور 77 سرلشکر محمدولی قره‌نی، سرلشکر ناصر فربد، سرلشکر محمدحسین شاکر، سرلشکر محمدهادی شادمهر، سرتیپ ولی‌الله فلاحی، سرتیپ قاسمعلی ظهیرنژاد، سرهنگ اسماعیل سهرابی و سرتیپ علی شهبازی عهده‌دار ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی بودند. از شهریور 77 جایگاه فرماندهی کل به عنوان عالی ترین مقام ارتش جمهوری اسلامی تعریف شد و سرلشکر علی شهبازی، سرلشکر محمد سلیمی، سرلشکر عطاءالله صالحی در این مسئولیت به کشور و ملت ایران خدمت کردند.

امروز با حضور سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر محمد علی جعفری فرمامده کل سپاه، سرلشکر امیر حسین حسنی سعدی جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، مراسم معارفه سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش برگزار و ضمن تقدیر از سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده پیشین کل ارتش، احکام صادره از سوی فرماندهی کل قوا، توسط سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا قرائت شد.

نسبت‌ ارتش با سایر نیروهای مسلح

در این مراسم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با تاکید بر اینکه تعامل ارتش و ستاد کل و قرارگاه به گونه ای خواهد بود که موجب رضایت فرمانده‌ای کل قوا باشد، گفت: بخش اعظمی از ماموریت‌های سپاه حدود 70 الی 80 درصد هیچ شباهت و تداخلی با ماموریت‌های ارتش ندارد که سیاست ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی از سپاه است و در آن 20 درصد فعالیت‌ها که شبیه هم هستند نیز سیاست ما هم‌افزایی است. ارتش هرگز اجازه نخواهد داد که دسیسه‌های دشمن برای خدشه دار کردن اتحاد و برادری خدایی میان ارتش و سپاه تحقق یابد.

سرلشکر موسوی با اشاره به تعامل ارتش و نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: برادران صبور و پرتلاشمان در نیروی انتظامی مطمئن باشند که ارتش در حمایت از نیروی انتظامی هرکاری که بتواند خواهد کرد.

وی درباره نحوه تعامل ارتش با وزارت دفاع نیز گفت: تعاملات را طوری تعریف خواهیم کرد که این وزارتخانه بتواند به بهترین شکل ممکن از ارتش و نیروهای مسلح پشتیبانی کند. ارتباط ارتش با سایر قوا نیز براساس قوانین و فرامین رهبری خواهد بود.

فرمانده کل ارتش گفت: حکم ابلاغی فرماندهی کل قوا حامل پیامهای مهمی است و بر ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرت، تامین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح تأکید شده است. اینکه معیشت در میان محورهای اساسی حکم انتصاب بنده آمده است و ذهن رهبری را مشغول به خود کرده، موضوع حائز اهمیتی است. من تلاش خواهم کرد که طی 5 سال آینده با کمک همکاران خود دغدغه معیشت را برطرف نمایم.

انتظارات از ارتش و سپاه برای ایفای نقش مکمل

همچنین سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز کشور دوره حساس و خطیری در منطقه دارد، گفت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه ای است که سالها رهبری آن را بیان می کنند. دشمن باید در ارزیابی هزینه و فایده تهاجم به ایران به این نتیجه برسد که هزینه آن بسیار فراتر از فایده برایشان خواهد بود. دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بار برای آنها خواهد شد؛ به همین دلیل به جنگهای نیابتی روی آورده اند که با تلاش نیروهای مسلح آینده روشنی پیش رو است.

وی با بیان اینکه آموزش ها نیاز به مداومت و بروزرسانی داشته و با توجه به تهدیدات روز باید صورت گیرد، گفت: تکیه صرف به آموزش و رزمایش موجب رشد و تامین نیازهای یک نیرو نمی‌شود بلکه باید درگیری مستقیم در جبهه و مقابله با دشمن باشد تا نیرو آماده شود و برای همین نیروهای ارتش و پدافند باید در مرزها و جبهه هایی که انقلاب اسلامی حضور دارد خود را ارتقا دهند. ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس تا کشور بهتر از گذشته به اقتدار برسد.

وی افزود: ارتش با فرماندهی امیر موسوی ضمن ادامه مسیر رشد گذشته با انرژی و گامهای بالاتر قدم های اساسی برمی‌دارد. امیر صالحی هم به خوبی ارتش را اداره کرد و پیش برد و امیدوارم در مسئولیت جدید که به پیشنهاد اینجانب و تایید حضرت آقا بود، باز هم موفق باشد.

خواسته رهبری از فرمانده جدید کل ارتش

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا نیز به روند رو به رشد در ارتش اشاره کرد و گفت: همراهی سرلشکر باقری در این تغییرات و اظهار نظر خیلی خوب سرلشکر جعفری مبنی بر خوش فکری، تدین و نگاه رو به جلو امیر موسوی باعث خرسندی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری که با امیر صالحی داشتند، با اشاره به امیر موسوی فرمودند «آقای امیر موسوی هم جانشین خودتان بوده اند». ایشان همچنین هنگام اعطای درجه سرلشکری به امیر موسوی فرمودند «خدا کمکتان کند، کار بزرگ و مهمی است و ان‌شاءالله بتوانید با تعهد، انقلابی گری و مدیریت نظامی این کار را پیش ببرید.» و به سرلشکر صالحی نیز فرمودند «من به معنای واقعی کلمه و از ته دل از شما تشکر می‌کنم چون در این چند سال تدین، تعهد و امانت و دلسوزی و پاکی را به نحو کامل نشان دادید، خدا را شاکرم پاک آمدید و پاک دارید از ارتش می‌روید».

27214

کد N1755915

وبگردی