آفتاب

واکنش مادورو به اقدام تازه ترامپ علیه کاراکاس

واکنش مادورو به اقدام تازه ترامپ علیه کاراکاس

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته ضمن اعلام غیرقانونی بودن تحریم های مالی جدید آمریکا علیه کاراکاس گفت: اعمال این تحریم ها فرصت های جدیدی را برای ونزوئلا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شبکه تله سور، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به حکم تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا خاطرنشان کرد: ممنوعیت شهروندان و شرکت های آمریکایی از خرید اوراق قرضه و اوراق بهادار مربوط به کشور ونزوئلا تلاشی است برای ایجاد مانع در مسیر اقتصاد این کشور. آیا جامعه جهانی این موضوع را می پذیرد؟

مادورو ضمن اینکه از کشورهای جهان خواست تا با کشورش اعلام همبستگی کنند، گفت: این تحریم های جدید به معنای قربانی شدن مردم است اما این تحریم ها فرصتی را برای آغاز دوره جدید استقلال و عدم وابستگی ونزوئلا فراهم خواهد کرد.
وی افزود: از این زمان به بعد، دوران جدیدی در روند استقلال و عدم وابستگی ونزوئلا آغاز می شود. این اقدامات علیه کاراکاس همانند تحریم های طولانی مدت علیه کوبا در نهایت شکست خواهد خورد.

مقام ارشد ونزوئلا گفت که وی از تمامی سرمایه گذاران و شرکت های آمریکایی که نفت ونزوئلا را خریداری می کنند، دعوت خواهد کرد تا در نشستی در کاراکاس برای بررسی بهترین پاسخ به این اقدام مخرب ترامپ شرکت کنند.
شبکه تله سور در ادامه گزارش داد: این تحریم ها اقتصاد ونزوئلا را هدف قرار داده است.
' خورخه آرئاسا' وزیر خارجه ونزوئلا نیز تحریم های جدید را ' یکی از بدترین اقدامات متجاوزانه علیه کاراکاس در سالهای اخیر' توصیف کرد.
وی افزود: این نوع تحریم ها نشان می دهد که آمریکا خواهان حکومت بر این قاره است. ما این مسئله را نخواهیم پذیرفت. ما در حال بررسی تمامی تدابیر هستیم تا به این تحریم ها پاسخ دهیم.

در همین حال اچ. آ. مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی از تصمیم ترامپ برای تنبیه شدید حکومت ونزوئلا خبر داد و گفت: اگرچه هیچ گزینه نظامی در آینده نزدیک در نظر نخواهد بود اما واشنگتن در حال بررسی یکسری گزینه ها علیه ونزوئلا است.
تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا در حالی روز گذشته اعلام شد که واشنگتن ماه گذشته نیز تحریم هایی را علیه 13 مقام ونزوئلایی اعمال کرد بود.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتوری خوانده و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رئیس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دموکراتیک در این کشور انتخاب شده اند، به زندان انداخته است.

ترامپ در این بیانیه گفته است که به همین خاطر از این پس به موسسات مالی کشورش اجازه نخواهد تا درمبادلات مالی با این کشور شرکت کنند و مصمم است از دسترسی مادورو به بازار هایی که از آن ها برای تقویت دولت و دستگاه های امنیتی خود درسرکوب مردم این کشور استفاده می کند، جلوگیری نماید.
تحریم های جدید آمریکا در حالی علیه اقتصاد ونزوئلا اعمال می شود که مردم این کشور ماههاست با چالش کمبود شدید مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کنند و تحریم های بیشتر شرایط اقتصادی ونزوئلا را وخیم تر و مشکلات شهروندان را دوچندان خواهد کرد.

52310

کد N1755913

وبگردی