آفتاب

افزایش آمار قربانیان حمله داعش به مسجد امام زمان(عج) کابل؛ ۴۰ شهید، ۹۰ زخمی

افزایش آمار قربانیان حمله داعش به مسجد امام زمان(عج) کابل؛ ۴۰ شهید، ۹۰ زخمی

تسنیم نوشت: برخی از منابع خبری اعلام کردند که در حمله روز گذشته گروه تروریستی داعش به نمازگزاران مسجد امام زمان (ع) در پایتخت افغانستان، آمار شهدا به ۴۰ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۰ نفر رسیده است.

روز گذشته گروه تروریستی داعش با حمله به مسجد امام زمان (ع) در کابل شماری از نمازگزاران را شهید و زخمی کردند و تعدادی را نیز به گروگان گرفتند.

نیروهای امنیتی افغان پس از چهار ساعت درگیری مهاجمان گروه تروریستی داعش را از پای درآوردند و حدود صد نفر از نمازگزاران را که توسط مهاجمان تروریست اسیر شده بودند، آزاد کردند.

مقامات افغان تا کنون آمارهای ضد و نقیضی را از شهدا و زخمی‌های این حمله تروریستی اعلام کرده‌اند.

«نجیب‌دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که 14 نفر شهید و 38 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اما «محمداسماعیل کاووسی» رئیس بخش مطبوعاتی وزارت بهداشت و درمان افغانستان به «سی‌ان‌ان» گفته که در این حمله حدود 20 نفر شهید و 50 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی به «صدای‌آمریکا» گفت که احتمال افزایش آمار تلفات این حمله وجود دارد.

روزنامه‌ انگلیسی «اندپیندنت» نیز اعلام کرد که در حمله داعش به نمازگزاران شیعه در کابل حدود 30 نفر شهید شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از منابع امنیتی به «پژواک» گفته‌اند که در این حمله بیش از 30 نفر شهید و حدود 80 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند اما برخی از رسانه‌های داخلی آمار تلفات حمله داعش به نمازگزاران را تا حدود 40 شهید و 90 زخمی نیز گزارش داده‌اند.

گروه تروریستی داعش نیز در وب‌سایت رسمی خود ضمن پذیرفتن مسئولیت این حمله آمار تلفات این حمله تروریستی را بیش از 60 نفر اعلام کرده است.

این نخستین حمله گروه تروریستی داعش به مساجد شیعیان در افغانستان محسوب نمی‌شود تنها از سال گذشته تا کنون پنج بار مساجد شیعیان در ولایت هرات آماج حملات این گروه تروریستی قرار گرفته است.

چند ماه قبل نیز گروه تروریستی داعش در کابل به شیعیان عزادار در شب شهادت حضرت علی (ع) در مسجد «الزهرا» (س) حمله کردند که تعدادی شهید و زخمی شدند.

این در حالی است که همواره مقامات افغان مثل حملات گروه تروریستی داعش به مساجد را محکوم می‌کنند اما تا کنون هیچ تدابیری را برای جلوگیری از این حملات در کابل و هرات انجام نداده‌اند.

52310

کد N1755851

وبگردی