آفتاب

مصرف روزانه 5/ 5 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های کرمانشاه

مصرف روزانه 5/ 5 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به‌طور متوسط روزانه 5 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سه نیروگاه این استان به مصرف ...

دنیای اقتصاد- کرمانشاه – الهام اکبری:مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به‌طور متوسط روزانه 5 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سه نیروگاه این استان به مصرف می‌رسد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان، سیروس شهبازی افزود: در سه ماه ابتدای سال‌جاری در مجموع 503 میلیون مترمکعب گازطبیعی در نیروگاه‌های استان مصرف شده که نشان‌دهنده افزایش 100 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. وی افزود: با تقویت زیرساخت‌های گازرسانی در استان، امکان افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال‌جاری فراهم شد و اکنون سوخت نیروگاه‌های استان به‌صورت کامل از گاز طبیعی تامین می‌شود و دیگر مصرف سوخت‌های مایع همچون مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌های استان را شاهد نیستیم. مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه با اشاره به سیاست قطعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز در زمینه افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده، تصریح کرد: جایگزینی سوخت پاک گاز طبیعی با سوخت‌های مایع در نیروگاه‌ها، علاوه‌بر ایجاد صرفه اقتصادی کلان برای کشور، مزایای زیست‌محیطی فراوانی در بردارد و موجب کاهش انتشار گازهای آلاینده می‌شود. شهبازی اظهار کرد: در روزهای اخیر که نیروگاه‌های استان با حداکثر توان در حال تولید برق هستند، گازرسانی مستمر و بدون وقفه به نیروگاه‌ها، به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در تولید و تامین برق مصرفی استان، در دستور کار شرکت گاز استان قرار دارد.

کد N1755624

وبگردی