آفتاب

واکنش لاوروف به راهبرد جدید آمریکا در افغانستان

واکنش لاوروف به راهبرد جدید آمریکا در افغانستان

واحد مرکزی خبر نوشت: سرگئی لاوروف، راهبرد جدید ­رئیس جمهوری آمریکا را در افغانستان مبتنی بر قوه قهریه دانست و اظهار داشت این راهبرد راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه روسیه راهبرد جدید رئیس جمهوری آمریکا را در مورد افغانستان بی نتیجه و ناامید کننده توصیف کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه راهبرد جدید دونالد ترامپ، ­رئیس جمهوری آمریکا را در افغانستان مبتنی بر قوه قهریه دانست و اظهار داشت این راهبرد راه به جایی نخواهد برد.

وی با تاکید بر این که تکیه واشنگتن بر شیوه های مبتنی بر قوه قهریه باعث تاسف روسیه است، خاطر نشان کرد: «ما مطمئنیم که این راه آینده ای نخواهد داشت».

لاوروف در پاسخ به اتهامات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارسال سلاح روسی برای طالبان، گفت: «این نخستین بار نیست که روسیه به حمایت و حتی ارسال سلاح برای طالبان متهم می شود. اما تاکنون هیچ مدرکی ارائه نشده است».

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، تنها به منظور تامین امنیت نهادها و شهروندان روسی در افغانستان و دعوت از این گروه برای مذاکره با کابل، مسکو تماس خود را با طالبان حفظ می کند.

52311

 

کد N1755345

وبگردی