آفتاب

رئیس مجلس سنای پاکستان: ترامپ اگر بخواهد پاکستان گورستان سربازانش شود، کسی مانع او نیست

رئیس مجلس سنای پاکستان: ترامپ اگر بخواهد پاکستان گورستان سربازانش شود، کسی مانع او نیست

ایرنا نوشت: رئیس مجلس سنای پاکستان امروز در واکنش به اظهارات ضدپاکستانی رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر ترامپ می خواهد پاکستان به گورستان نیروهای آمریکایی تبدیل شود، کسی مانع این کار نخواهد شد.

 'ضا ربانی' در جلسه امروز مجلس سنا خطاب به آمریکا گفت: پیش از آنکه ما را تهدید کنید، سرنوشتی را که در ویتنام و کامبوج دچار آن شدید، به یاد بیاورید.

وی تاکید کرد: با توجه به اظهارات اخیر ترامپ، 'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان باید سفرش به آمریکا را لغو کند.
رضا ربانی و جمعی از نمایندگان پارلمان پاکستان با تقبیح راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان و نیز انتقاد شدید از اظهارات ضدپاکستانی ترامپ، از وزیر امور خارجه کشورشان خواستند برنامه سفر قریب الوقوعش به واشنگتن را به نشانه اعتراض، لغو کند.
دیوید هِیل سفیر آمریکا در پاکستان روز سه شنبه دو روز پیش و بلافاصله پس از اظهارات ضدپاکستانی دونالد ترامپ، به ملاقات خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان رفت و دعوتنامه رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی را برای 'سفری فوری' به واشنگتن به او تسلیم کرد.
در جلسه امروز مجلس سنا، موضوع راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان و مواضع سخت گیرانه دولت ترامپ علیه پاکستان بحث اصلی نمایندگان بود.
رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین خواستار تشکیل کمیته ویژه پارلمانی برای بررسی سیاست های جدید آمریکا شد.
در جلسه امروز مجلس سنا، 'خرم دستگیر خان' وزیر دفاع پاکستان نیز حضور داشت و با ابراز تاسف از سیاست های جدید واشنگتن در قبال افغانستان و پاکستان اظهارات ضدپاکستانی ترامپ را نیز محکوم کرد.

4949

کد N1755310

وبگردی