آفتاب
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد:

میدان دادن به بانوان در حوزه مدیریت/ لزوم کاهش سن کارمندان درکشور

میدان دادن به بانوان در حوزه مدیریت/ لزوم کاهش سن کارمندان درکشور

یاسوج- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: میدان دادن به زنان در حوزه های مدیریتی لازم است و باید طبق هدف گذاری، حضور زنان در مشاغل مدیریتی را به ۳۰ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی در یاسوج افزود: در حال حاضر میزان حضور زنان در مشاغل مدیریتی کمتر از ده درصد است.

انصاری اظهار کرد: مقابله با مفاسد اداری و توجه به سلامت این حوزه ضروری است و همچنین رعایت حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد.

انصاری بیان داشت: کشور در حوزه هایی مانند مقابله با مفاسد اقتصادی، چابکی نظام اداری و تحقق دولت الکترونیک با دنیا فاصله دارد.

وی افزود: باید روز به روز روش عمل نظام اداری بهبود پیدا کند و به معیارهای بین المللی برسیم و  در چالاکی و چابکی  نظام اداری، تحقق دولت الکترونیک  نیز با سطح بین المللی فاصله داریم.

انصاری با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر  تصریح کرد: این نامگذاری صرفا برای سمت و پست دولتی  آنها نبوده است و این مسئله بیانگر ویژگی هایی بود که می تواند برای جامعه الگو باشد،  مدیریت را به مسئولین نشان دهد، تعامل بالای این دو شهید گرانقدر  با محیط پیرامون را بیان کند  و ظرفیت بالای این دو شهید را ارائه دهد.

انصاری بیان کرد: شهید باهنر و رجایی حق بزرگی بر گردن نظام اداری و اجرایی ما دارند و به عنوان اسوه و الگو مطرح هستند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما نتوانستیم خلاء افرادی مانند شهید باهنر، رجایی و بهشتی را  آنچنان که باید پر کنیم.

انصاری با اشاره به جشنواره شهید رجایی در استان تصریح کرد: اشکالاتی وجود دارد که باید به تدریج حل شود و در بازنگری ها به این نکات توجه لازم را خواهیم کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استفاده از نیروی کار جوان در دستور کار قرار گرفته است و باید در هدفگذاری زمانی مشخص شده نیروی کار کشور  را ۸ سال جوانتر کنیم.

وی افزود: متوسط سن کارمندان در کشور ۴۸ سال است، که این سن باید به ۴۰ سال برسد.

کد N1755249

وبگردی