آفتاب

خواهشمندم از جای خود تکان نخورید

خواهشمندم از جای خود تکان نخورید

همشهری دو - سعید طلایی: پرسش: با سلام. جناب آقای مشاور! بنده پسر مجرد جویای ازدواجی هستم.

  از دار دنيا يك ميز كارمندي، يك جفت كفش ملي و يك عينك ته استكاني دارم اما به جايش سرشار از خصوصيات مثبت اخلاقي هستم. از آنجا كه نمي‌خواهم ريا بشود بيش از اين از خودم تعريف نمي‌كنم. اگر ممكن است بنده را راهنمايي بفرماييد.

  • پاسخ مشاور

سلام جوان‌جان. براي ما مايه بسي خرسندي است كه اخلاقيات تا اين حد براي شما مهم است. اصولا بنده نيز با شما هم‌نظرم كه ارزش انسان‌ها به ماديات نيست اما متأسفانه اكثريت جامعه هنوز با ما هم‌نظر نيست. 2راه‌حل اساسي پيش پاي شما قرار دارد؛ يكي اينكه صبر پيشه كنيد و دندان بر جگر بگذاريد تا فرهنگسازي‌هاي ما جواب بدهد و دختران دم بخت هم به اين نتيجه برسند كه ماديات چرك كف دست است. البته بايد درنظر داشته باشيد كه اين روش مقداري زمانبر است و احتمالا عمر كوتاه نسل بشر روي سياره خاكي براي تحقق چنين رؤيايي كفاف نمي‌دهد و نگراني اصلي ما از اين است كه اگر شما بخواهيد براي مدت طولاني دندان روي جگر بگذاريد دچار نارسايي كبدي شويد. راه‌حل دوم اين است كه صرفا جهت پيشبرد اهدافمان همرنگ جماعت شويم و بپذيريم كه درآمد خوب، خانه، ماشين، خرج عروسي و ماه‌عسل و تهيه بخش عمده وسايل منزل اعم از لوازم صوتي و تصويري و سرويس چوب لازمه ازدواج است. البته در برخي مناطق كره زمين دخترخانم‌هايي مشاهده شده‌اند كه مانند ما زياد به ماديات اهميت نمي‌دهند و خوشبختي را در آرامش و كمال همنشين مي‌بينند. متأسفانه نسل اين نوع خاص از بشر به‌شدت در معرض انقراض است و براي پيدا كردن چنين دختراني نياز به تشكيل كميته‌هاي حقيقت‌ياب و تيم‌هاي جست‌وجوي پيشرفته است. از شما خواهشمنديم اگر موفق به پيدا كردن چنين شخصي شديد به سرعت با او ازدواج كنيد تا شاهد چرخش معيارهاي ازدواج به سمت اخلاق و فرهنگ باشيم.

پرسش: با سلام. جناب آقاي مشاور. بنده دختر خانمي هستم كه معيارهاي خاص خودم را براي ازدواج دارم و بسيار به اين معيارها پايبندم. به‌نظر من معيار اصلي در ازدواج تفاهم است و اخلاق خواستگار هميشه حرف اول را مي‌زند. خانه و ماشين و باقي قضايا را مي‌توان با كار و زحمت فراهم كرد اما اخلاق كيمياي ‌گران‌قيمتي است كه در هر دكاني پيدا نمي‌شود. بنده نسبت به پسرهايي كه فكر مي‌كنند همه‌‌چيز را مي‌شود با پول خريد آلرژي دارم و با مشاهده آنها تبخال مي‌زنم. متأسفانه تا‌كنون موفق به پيداكردن فرد مورد نظر براي ازدواج نشده‌ام. خواهشمند است بنده را راهنمايي بفرماييد.

  • پاسخ مشاور

با سلام خدمت شما جوان خوشفكر. خواهشمندم از جاي خود تكان نخوريد. فورا خودتان را به‌صورت تلفني و يا از طريق فاكس به كميته حفاظت از آثار ملي معرفي كنيد تا بنده با اين بنده خدايي كه پيش پاي شما براي مشاوره آمده بود تماس بگيرم.

کد N1754991

وبگردی