آفتاب

آغاز به کار نخستین اپراتور خصوصی پست در آینده‌ای نزدیک

آغاز به کار نخستین اپراتور خصوصی پست در آینده‌ای نزدیک

اپراتور اول خصوصی پست، شرکت تیپاکس به زودی فعالیت خود را به منظور تنظیم بازار و ایجاد خدمات سفارشی و گسترده به شرکت‌های اینترنتی و استارت آپ‌ها آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نام تیپاکس که به تازگی پروانه خود را دریافت کرده است، به زودی فعالیت خود را در صنعت پست به عنوان نماینده بخش خصوصی در صنعت  پست آغاز خواهد کرد.

 مهرداد فاخر مدیرعامل شرکت تیپاکس به عنوان نخستین اپراتور خصوصی صنعت پست با بیان این که مزایده شرکت پست در خصوص انتخاب اپراتور خصوصی این حوزه با شرکت 5 کنسرسیوم و شرکت برگزار شد و تیپاکس به صورت رسمی به عنوان اپراتور اول خصوصی پست در ایران شناخته شد، گفت: تیپاکس به عنوان بخش خصوصی صنعت پست، وظیفه سامان دهی و تنظیم بازار و همچنین ایجاد ارزش افزوده و توسعه بازار در این حوزه را خواهد داشت و با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده طرح تحولی را در سیستم تیپاکس انجام داده‌ایم تا نیاز کسب و کارهای نوپا و سبک زندگی مردم را به دلیل بازارهای جدید مرتفع کنیم.

حسین رضایی، مدیر پروژه اپراتور اول پست خصوصی ایران گفت: تیپاکس توجه ویژهی‌ای به روند رشد توسعه پست در کشورهای پیشرفته داشته است و با توجه به الگوبرداری پست از تجربیات این کشورها و نگاهی به ضریب ارسال مرسوله به ازای هر نفر که متوسط آن 56 مرسوله برای هر نفر است، ایران دارای میانگین 8 مرسوله به ازای هر نفر است که در مقایسه با سوئیس با ضریب 700 مرسوله به ازای هر نفر و آمریکا با 1000 مرسوله به ازای هر نفر دارای آینده‌ای درخشان و بستری قابل رشد است که می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده و ایده های نو پیشرفت شایانی داشته باشد.

رضایی با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌های گسترده توسط شرکت ملی پست ایران و ارائه خدمات پایه به مشتریان گفت: خوشبختانه شرکت ملی پست ایران زیر ساخت های کلانی را در صنعت پست ایجاد کرده است  و تیپاکس  به دنبال تکمیل این زیرساخت ها و تلفیق آن با کسب و کارهایی است که مبتنی بر دنیای امروزی است.

وی افزود: یکی از پدیده‌های جدید و ثروت ساز که در چندین سال اخیر در کشور ایجاد شده است، شرکت‌های اینترنتی و استارت آپ‌ها هستند اما متاسفانه برخی از آنها به دلیل نداشتن زیرساخت لجستیکی در ارائه خدمات و محصولاتشان با شکست رو به رو شدند در حالی که با لجستیک پیشرفته و اختصاصی یک  کسب و کار می‌تواند به موفقیت برسد. تیپاکس به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نگاه ملی به این خدمات در کنار ارائه خدمات پایه شرکت ملی پست کشور و با همکاری با دیگر بازیگران این حوزه به دنبال ایجاد سرویس های نو، اختصاصی و جذاب برای کسب و کارها و مردم خواهد بود.

حسین رضایی ادامه داد: سرویس های جدید در این حوزه می بایست با توجه به نیازهای صنعت حمل و نقل و پست به رگولاتوری ارائه شود و پس از تایید نوع خدمات و قیمت گذاری مجوزهای لازم را از این سازمان برای ارائه اخذ کند. همچنین قرارداد انحصار اپراتور پستی خصوصی به صورت ملی وجود دارد که تا 3 سال تنها 2 اپراتور خصوصی فعالیت خواهند داشت اما سازمان تنظیم مقررات می‌تواند مجوزهایی را به شرکت‌هایی برای ارائه خدمات به صورت سازمانی بدهد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

 محمدحسن ترابی، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست کشور  در نشست خبری اولین اپراتور خصوصی پست حضور داشت و گفت: شرکت ملی پست ایران  کماکان در ارائه خدمات پایه ای در مناطق های مختلف کشور که برای  شرکت های خصوصی  به صرفه نخواهد بود انجام وظیفه می کند اما قانون گذار به دلیل رفع نیازهای جدید مردم و ایجاد خدمات با کیفیت‌تر، پرسرعت و ایجاد ارزش افزوده ها به این صنعت ورود اپراتورهای خصوصی را به بخش پست الزام  کرده است و به همین دلیل مزایده‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات برای شناختن اپراتور پست خصوصی شکل گرفت و تیپاکس به عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور برنده این مزایده شده است.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات با توجه به داشتن اسناد بالادستی کشور وظیفه دارد تا ارتباط بین اپراتورها و پست را ایجاد کند و  بین پست و اپراتورهای خصوصی برای خدمات با کیفیت‌تر و پر سرعت‌تر هم افزایی داشته باشد. در واقع همواره یک نگاه ملی در عملکرد شرکت ملی پست کشور وجود داشته است که با ورود اپراتورها خصوصی به این حوزه بیش از پیش خواهد شد.

کد N1754705

وبگردی