آفتاب

فرمانده ناوگان هفتم آمریکا عزل می شود

فرمانده ناوگان هفتم آمریکا عزل می شود

واحد مرکزی خبر نوشت: همزمان با ادامه عملیات جستجو برای یافتن ده ملوان ناپدید شده در جریان تازه ترین سانحه دریایی برای کشتی جنگی آمریکا در آبهای شرق سنگاپور ، یک مقام آمریکایی از تصمیم نیروی دریایی این کشور برای برکناری جوزف اوکوین Joseph Aucoin فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا خبر داد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، یک مقام آمریکایی شب گذشته اعلام کرد با توجه به وقوع یک رشته سوانح مشابه و برخورد کشتی های جنگی آمریکا با کشتی های تجاری در آبهای منطقه ، ایجاد تغییرات در کادر فرماندهی ضروری به نظر می رسد.

وی به این خبرگزاری گفت آدمیرال اسکات سوئیفت فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام ، در دیدار با اوکوین در ژاپن این آدمیرال سه ستاره را از سمت فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا عزل خواهد کرد.

با این همه مقامات نیروی دریایی آمریکا هنوز درباره این گزارش اظهار نظری نکرده اند و هنوز مشخص نیست این خبر چه موقع رسما اعلام خواهد شد.

مقر فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکایی در ژاپن قرار دارد.

تصمیم برای برکناری اوکوین پس از آن اتخاذ شد که چند روز پیش یک فروند ناوشکن آمریکایی مجهز به موشکهای هدایت شونده با یک کشتی تجاری در آبهای شرق سنگاپور و مالزی  برخورد کرد. این چهارمین حادثه مشابه در ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام از ابتدای سال 2017 تاکنون به شمار می رود.

عملیات بین المللی جستجو و امداد رسانی با شرکت هواپیماها، غواصان و کشتی هایی از آمریکا سنگاپور مالزی اندونزی و استرالیا برای یافتن ده ملوان مفقود شده در این سانحه ادامه دارد.
پیش از آن یک کشتی دیگر آمریکایی به نام یو اس اس فیتزجرالد پس از برخورد با کشتی باری فیلیپینی در روز 17 ژوئن، در سواحل ژاپن غرق شد.

52310

کد N1754701

وبگردی