آفتاب
حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

بانک‌ها از افشای واقعیت‌ها در صورت‌های مالی می‌ترسند/ میزان مطالبات معوق سرسام‌ آور است

بانک‌ها از افشای واقعیت‌ها در صورت‌های مالی می‌ترسند/ میزان مطالبات معوق سرسام‌ آور است

احمد حاتمی‌ یزد گفت: متاسفانه بانک‌ها از این که واقعیت‌ها افشا شود می‌ترسند و همین امر باعث شده تا ارتباط‌شان با سازمان‌های بین‌المللی قطع شود.

احمدحاتمی‌‌یزد، کارشناس ارشد بانکی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که اصلاحات نظام بانکی و صورت‌های مالی بانک‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به اتمام خواهد رسید؟ ، گفت: این اقدامات هنوز در نیمه راه است و وضعیت بانک‌ها در این خصوص چندان شفاف نیست.

حاتمی‌ یزد خاطر نشان کرد: در تیر ماه تنها مجمع هشت بانک برگزار شد و مابقی بانک‌ها هنوز مجمعی برگزار نکرده‌اند و موفقیت شایانی در این راستا نداشته‌اند.

وی با بیان این که صورت‌های مالی بانک‌ها از استاندارد قابل قبولی برخوردار نیستند تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها از این که واقعیت‌ها افشا شود می‌ترسند و همین امر باعث شده تا ارتباط‌شان با سازمان‌های بین‌المللی قطع شود. ضمن آن که در مورد مطالبات معوق نیز هنوز نتوانسته‌اند اقدامی اساسی‌انجام دهند.

این کارشناس ارشد بانکی گفت: میزان مطالبات معوق بانک‌ها سرسام آور است.

حاتمی یزد گفت: بانک‌ها در حال حاضر نیازمند افزایش سرمایه هستند زیرا افرادی که بدهکار هستند به دلیل تاخیر در پرداخت هایشان درآمد واقعی برای بانک ها ندارند و بانک‌ها نیز موفق به دریافت سود و جریمه تاخیر نشده‌اند.

کد N1754690

وبگردی