آفتاب
صبح چهارشنبه؛

آیین ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس ابوعلی سینا برگزار شد

آیین ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس ابوعلی سینا برگزار شد

همدان - مراسم ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس بوعلی سینا و بزرگداشت روز پزشک با حضور اقشار مختلف مردم در جوار آرامگاهش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین ادای احترام به فیلسوف بزرگ شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به مناسبت سالروز تولد آن حکیم با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، سید حبیب‌الله موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، رئیس بنیاد بوعلی‌سینا و سایر مدیران استان و پزشکان در حال برگزاری است.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری برگزیده استانی و اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه مارش سپاه استان آغاز شد.

سپس رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به حاضران در این آیین خیرمقدم گفت و مقام بوعلی سینا به عنوان حکیمی بزرگ و افتخار شرق را گرامیداشت و با تبریک روز پزشک از همه زحمات آنان قدردانی کرد.

سخنرانی در خصوص جایگاه ارزشمند شیخ الرئیس حسین بوعلی‌سینا و تبریک روز ولادت فرهیخته این بزرگوار، روز پزشک و روز همدان توسط آیت الله طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان و رئیس جهاد دانشگاهی کل کشور و نجف‌قلی حبیبی مصحح کتاب قانون بوعلی سینا، رونمایی از تمبر یادبود چهره شیخ‌الرییس پورسینا از دیگر بخش‌های این برنامه است.

قرائت سوگندنامه پزشکی توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه و بازدید از بخش‌های مختلف آرامگاه ازجمله کتابخانه، موزه و محوطه توسط میهمانان بخش دیگری از برنامه‌های این آیین است.

سپس مسئولان و سایر میهمانان بر مزار بوعلی‌سینا حاضر می‌شوند و با قرائت فاتحه‌ و اهدای تاج گل به آن حکیم جهانی ادای احترام می‌کنند.

کد N1754651

وبگردی