آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ضرورت توسعه فروشگاه‌های صنایع‌دستی/ انتقاد از هنرمندنماها

ضرورت توسعه فروشگاه‌های صنایع‌دستی/ انتقاد از هنرمندنماها

یکی از اعضا کمپین هنرمندان صنایع دستی، وجود فروشگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهرها و نیز توجه به فروشگاه‌های الکترونیک را از ضرورت‌های توسعه این صنایع دانست.

سیدامیر حسینی هنرمند فعال در صنعت چرم که به تازگی از سوی اعضا کمپین هنرمندان صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده این هنرمندان برای ارتباط با معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در تمام این سال‌ها بیش از هر چیز به تولید صنایع دستی فکر کرده و کمتر راه‌های ارائه و فروش خوب آن را در نظر گرفته‌ایم. در حالی که شناخت سلیقه مخاطب و بازاریابی  محصولات دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر چه تعداد فروشگاه‌ها و مراکز فروش بالاتر رود به نفع هنرمندان و صنایع‌دستی کشور است. از این رو ضرورت دارد که در ورودی شهرها، فروشگاه‌هایی را راه اندازی و تجهیز کنیم.

این هنرمند فعال در زمینه چرم به این که هنرمندان، خواستار برنامه‌ریزی منجسم‌تر نمایشگاه صنایع دستی از سوی برگزارکنندگان هستند اشاره و بیان کرد: هنرمندان با توجه به سوء استفاده برخی از هنرمندنماها در بهره‌برداری از شرایط فروش و حضور در نمایشگاه‌های محلی و استانی خواستار برنامه‌ریزی منسجم تر به گونه‌ای شدند که همه صنعت گران مورد تایید معاونت صنایع دستی، بدون استثناء از امکان حضور در نمایشگاه های محلی و استانی بهرمند شوند و این روند به صورت نوبت دهی به هنرمندان انجام شود.

حسینی، نرم افزار «زبردستان» را یکی از اقدامات خوب و بنیادین معاونت صنایع دستی در بحث ساماندهی هنرمندان، تولیدکنندگان و معرفی کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در کل کشور دانست و افزود:ما باید از امکانات امروزی چون نرم افزارهای مختلف برای معرفی صنایع دستی بهره مند شویم. همچنین باید بر تعداد فروشگاه‌های الکترونیک اضافه شود. به عبارتی در کنار بازار سنتی باید به بازار جدید هم فکر کنیم.

نماینده هنرمندان صنایع دستی در ادامه گفت: نمایشگاه صنایع دستی فرصت خوبی برای معرفی رشته‌های مختلف به مردم  است و فرصتی ر ا فراهم می‌آورد تا تولیدکنندگان، بی‌واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب هم نقش واسطه ها کمرنگ می‌شود هم از تولید حمایت خواهد شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی از یکم تا هفتم شهریور ماه در سالن نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

کد N1754650

وبگردی