آفتاب
خبربنگاهی

همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با 5 بانک بزرگ

همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با 5 بانک بزرگ

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از همکاری این صندوق با 5 بانک سینا، آینده، صادرات، مهر ایران و ملی خبر داد و گفت: اقتصاد کشور به سمت اقتصاد ...

گروه بنگاه‌ها:رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از همکاری این صندوق با 5 بانک سینا، آینده، صادرات، مهر ایران و ملی خبر داد و گفت: اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان در حال حرکت است. دکتر بهزاد سلطانی در مراسم افتتاح باجه بانک سینا در پنجره واحد صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام این مطلب افزود: به‌دلیل تاثیرگذاری بالای علم و فناوری در اقتصاد امروز دنیا، تمامی دولت‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک یا صندوق ویژه راه‌اندازی کرده‌اند که عملکردی مشابه با آنچه در صندوق نوآوری و شکوفایی شاهد هستیم در آنها نیز انجام می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر آن که در چهار سال گذشته 3 هزار و 119 شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، گفت: از این تعداد شرکت 3 هزار و 804 طرح به صندوق ارسال شده که 2 هزار و 117 طرح مصوب و 900 طرح رد یا انصراف داده شده است. وی تعداد طرح‌های تحت بررسی این صندوق را 540 طرح اعلام و میزان تقاضای این تعداد شرکت را 2300 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ما خوشحال هستیم که میزان تقاضای دریافت تسهیلات رو به افزایش است و از سوی دیگر امیدواریم دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های حاصل از پایان‌نامه‌ها و فعالیت اساتید وارد حوزه دانشی شوند و محصولات های‌تک را تولید کنند. رئیس صندوق نوآوری خاطرنشان کرد: احتیاج به سرمایه‌گذاری‌های انبوه داریم و بر این اساس به‌دنبال توسعه همکاری با بانک‌ها هستیم و در کنار 5 بانکی که با آنها همکاری می‌کنیم با سه بانک کشاورزی، صنعت و معدن و پارسیان وارد مرحله عقد تفاهم‌نامه شده‌ایم. سلطانی با تاکید بر اینکه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک سینا از سال 93 آغاز شد، تاکید کرد: خدمات متنوعی نظیر صدور ضمانت‌نامه، ضمانت‌نامه اعتباری و پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله خدمات بانک سینا به شرکت‌های دانش‌بنیان است. وی با بیان اینکه برای همکاری با 4 تا 5 بانک دیگر در حال مذاکره هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 800 میلیارد ریال طرح دانش‌بنیان به 5 بانک همکار معرفی کرده‌ایم که تسهیلاتی از این بانک‌ها به شرکت‌ها اعطا شده است.

کد N1754509

وبگردی