آفتاب

تاکید جابری انصاری بر آمادگی ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با لبنان

تاکید جابری انصاری بر آمادگی ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با لبنان

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دومین روز از سفر خود به لبنان عصر امروز با نخست‌وزیر لبنان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در این دیدار با ابلاغ سلام‌های معاون اول رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه به نخست‌وزیر لبنان و اشاره به آغاز به کار دولت جدید حسن روحانی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با لبنان در مرحله جدید تاکید کرد.  

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه گفت‌وگو، تفاهم و شراکت سیاسی را راه حل خروج از بحران‌های منطقه‌ای دانست و لبنان را نمونه خوبی از توافق ملی و همزیستی داخلی برشمرد.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف، نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی گفتگو، همکاری و مشارکت میان جهات مختلف سیاسی لبنان را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر دولت لبنان برشمرد و گفت: ما مصمم هستیم این رویکرد را ادامه دهیم.

نخست‌وزیر لبنان همچنین تاکید کرد: دو خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم، لبنان و منطقه را تهدید می‌کند.

جابری انصاری نیز با تایید این دو خطر برای لبنان و منطقه اظهار داشت: این دو تهدید، زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای است. 

کد N1754444

وبگردی