آفتاب

ماموریت‌های معاونت پرورشی آموزش و پرورش شفاف‌سازی می‌شود

ماموریت‌های معاونت پرورشی آموزش و پرورش شفاف‌سازی می‌شود

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های این معاونت را شفاف‌سازی ماموریت‌ها خواند.

به گزارش ایلنا، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه‌ بازدید از اردوی ملی اعضای پیشتاز قطب سه کشور به میزبانی مازندران دراردوگاه میرزاکوچک‌خان رامسر، گفت: سازمان دانش ‌آموزی  برای تربیت دانش‌آموزان دارای ساختاری است که شامل به عضویت گرفتن دانش‌آموزان و فعالیت‌های تشکیلاتی است تا در نهایت دانش‌آموزان به تعبیری تشکیلاتی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و‌ پرورش با اشاره به حضور۱۶ هزار مربی و دانش‌آموز عضو تشکیلات پیشتازان و فرزانگان در اردوهای ملی پنج قطب کشور، گفت: اردوهای ملی سازمان دانش‌آموزی با هدف ارائه آموزش‌های جامع در حوزه‌های مختلف مورد نیاز یک نیروی تشکیلاتی برگزار می‌شود که هم حوزه اعتقادی، سیاسی و فکری را در بر دارد و هم مهارت‌هایی مانندکار با چوب ، ‌کمک‌های اولیه و هم اینکه دانش‌آموزان باشرکت در این اردوها، برای زندگی واقعی مهارت‌هایی کسب می‌کنند تا در آینده از آن بهره برند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و ‌پرورش با بیان اینکه اردوهای سازمان دانش‌آموز با اردوهای رایج در سطح مدارس متفاوت است، افزود: اردوهای سازمان دانش‌آموزی تفریحی و سیاحتی نیست بلکه دانش‌آموز طی آن زندگی در شرایط سخت را تجربه می‌کند و می‌آموزد که چگونه از پس احتیاجات اولیه و ضروری زندگی برآید.

او افزود‍: دانش‌آموز با تجربه‌ اردوهای سازمان دانش‌آموزی برای حضور در زندگی واقعا توانمند می‌شود که هم لازمه‌ زندگی فردی اوست و هم لازمه کشور ما که در معرض تهدیدهای گوناگون است و آمادگی برای تاب‌آوری شرایط سخت ضروری است.

فیض با اشاره به حضور ارزیاب‌های اردوی ملی در هر پنج قطب برگزار کننده‌ اردو گفت: ارزیاب‌ها ضمن حضور مستقیم در اردوها، هم از نگاه مربیان و مدرسان ارزیابی را انجام می‌دهند هم از نگاه دانش‌آموزان که در نهایت جمع‌بندی ارزیابی آن‌ها بیان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش به ایجاد چند تغییر اصلی در زمان تصدی پست معاونت از سوی خود، اشاره کرد و ‌گفت: یکی از اقدامات جدید استقرار یک مدل برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه معاونت پرورشی است .

فیض افزود: توجه ما مخصوصا به ارزیابی اثربخشی فعالیت‌هاست و نه ارزیابی اجرای فعالیت‌ها، زیرا تا کنون ارزیابی‌ها محدود می‌شد به اینکه چند اردو یا مراسم برگزار شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی دیگر از اقدامات بخش خود را شفاف‌سازی مأموریت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: در هر استان فعالیت‌های بخش معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی به روشنی تفکیک نشده بود که در چندماه اخیر این تفکیک‌، انجام شد.

فیض به برگزاری اردوهای ملی در پنج قطب کشور اشاره کرد و گفت: امسال با هدف دربرگیری تعداد بیشتری دانش‌آموز و مربی، اردوی ملی‌ای که هر سال در پایتخت با تعدادی محدود شرکت‌کننده برگزار می‌شد، به 5 قطب متفاوت در سطح کشور تبدیل کردیم تا جوابگوی دانش‌آموزان و مربیان سازمان دانش‌آموزی باشیم.

 

کد N1754363

وبگردی