آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

آسیب صنعت داروسازی از طرح تحول سلامت/قیمت دارو واقعی نیست

آسیب صنعت داروسازی از طرح تحول سلامت/قیمت دارو واقعی نیست

مدیرعامل یک شرکت دارویی معتقد است که بیشترین آسیب طرح تحول سلامت، متوجه صنعت داروسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهران براهیمی روز سه شنبه در نشست خبری به وضعیت بازار دارویی کشور پرداخت و گفت: به رغم اهمیت صنعت داروسازی در دنیا، اما متاسفانه قیمت دارو در ایران واقعی نیست و این مسئله سبب شده تا صنعت داروسازی کشورمان دچار مشکلات عدیده ای شود.

عضو انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اهمیت استراتژیک صنعت داروسازی در جهان و ایران، افزود: صنعت داروسازی در ایران بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و بزرگانی از رشته داروسازی توانستند شرکت های دارویی را با همکاری شرکت های معتبر دنیا، در کشورمان تاسیس کنند.

براهیمی با عنوان این مطلب که صنعت داروسازی در ایران همگام با دنیا حرکت می کند، ادامه داد: ما تلاش کرده ایم داروهایی را تولید کنیم که از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی بر ضرورت اصلاح زیرساخت های صنعت داروسازی کشور تاکید کرد و گفت: در این مسیر نیازمند سرمایه گذاری و حمایت دولتی هستیم.

براهیمی با عنوان این مطلب که شرکت های دارویی در زمینه تعیین قیمت دارو با مشکل مواجه هستند، افزود: قیمت دارو در ایران واقعی نیست، در حالی که شرکت های دارویی برای ادامه حیات نیاز دارند که اصلاح قیمت ها صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت دارویی وابسته به تامین اجتماعی، خواستار حمایت بیش از پیش وزرای بهداشت و رفاه دولت دوازدهم از صنعت داروسازی کشور شد و گفت: طرح تحول سلامت به رغم مزایایی که برای مردم داشته است، اما ایراداتی دارد که بیشترین آسیب آن متوجه صنعت داروسازی است.

براهیمی توضیح داد: مشکلات طرح تحول سلامت باعث شده شرکت های دارویی دچار مشکلات مالی شوند، بطوریکه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت های دارویی از بخش دولتی است.

عضو انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه بار افزایش قیمت دارو نباید بر دوش مردم سنگینی کند، اظهارداشت: لازم است که بیمه ها و دولت، از صنعت داروسازی حمایت کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر نقدینگی در صنعت داروسازی کشور، گفت: صنعت داروسازی کشور در سال های گذشته روند خوبی در پیش گرفته بود اما اگر حمایت نشود، می تواند عقبگرد به گذشته را داشته باشد.

براهیمی با عنوان این مطلب که ارتقای کیفیت داروهای تولید داخل نیازمند هزینه است، افزود: پس از برجام، مشکلات شرکت های دارویی تا حدودی تعدیل شد اما با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، شرایط به زمان قبل از برجام بازگشته است.

کد N1754226

وبگردی