آفتاب

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

انتقاد مشاور برکنار شده رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از وی، بی‌ثباتی در مرزهای مشترک هند و چین، تهدید کره‌شمالی علیه آمریکا و کره‌جنوبی، اعلام آمادگی رئیس‌ حزب کنگره ملی یمن برای همکاری با انصارالله، امضای قرار داد نوسازی سامانه موشک قاره‌پیمای هسته‌ای میان دولت آمریکا و دو شرکت معروف، سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در افغانستان، تظاهرات مردم کره‌جنوبی در اعتراض به برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، فرار صدها نفر از ساکنان تلعفر، زمین‌لرزه در ایتالیا، بازداشت یکی از سرکردگان داعش در لبنان، دیدار پادشاه اردن و رئیس‌جمهوری ترکیه، درگیری نیروهای نظامی مصری و عناصر تروریست، توقف عملیات دریایی تمامی ناوهای آمریکا در دنیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «استیو بنن» مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تضاد و آشفتگی در رویکردها و سیاستگذاری های کاخ سفید را شدید خواند و افزود تا کنون هیچ دولتی در آمریکا به اندازه دولت چهل و پنجم، دچار نفاق و دودستگی نبوده است.

-چین اعلام کرد که به دلیل بی‌نظمی سربازان و نیروهای نظامی هندی، منطقه مرزی غربی دو کشور بی‌ثبات شده است.

-به دنبال رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در شبه جزیره کره، پیونگ‌یانگ دو کشور متحد را تهدید به تلافی بی‌رحمانه کرد.

-«علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری پیشین یمن بر تمایل حزب کنگره تحت رهبری خود به حفظ وحدت و همکاری با جنبش انصارالله در رویارویی با ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان تاکید کرد.

-وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قراردادهای نوسازی سامانه فرسوده موشک قاره پیمای هسته ای را با شرکت های «بوئینگ» و «نورثروپ گرومن» امضا کرد.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با یادآوری راهبرد جدید دولتش در افغانستان و اظهار ناراحتی از حوادث داخلی اخیر در ایالات متحده اعلام کرد که نمی‌توانیم با وجود اختلافات، حافظ صلح در دنیا باشیم.

-صدها نفر از مردم کره‌جنوبی در نقاط مختلف از جمله شهر سئول پایتخت، علیه رزمایش مشترکی که کره‌جنوبی با آمریکا در شبه جزیره کره آغاز کرده، اعتراض کردند.

-«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که هزاران غیر نظامی در حال فرار از تلعفر و مناطق اطراف آن در شمال عراق هستند.

-زمین لرزه‌ای به قدرت سه و شش دهم در مقیاس ریشتر در جزیره ایسکیا واقع در جنوب ایتالیا روی داد که در نتیجه آن دو نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

-ارتش لبنان «باسل عبدالقادر» مسئول امنیتی گروه تروریستی داعش که در ربودن و قتل نظامیان این کشور دست داشته است را دستگیر کرد.

-«عبدالله دوم» پادشاه اردن و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی بر اساس یک جدول زمانبندی واضح و روشن را خواستار شدند.

-ارتش مصر با حمله به عناصر تکفیری در مرزهای غربی این کشور با لیبی، ۹ دستگاه خودروی حامل سلاح و مهمات در حال قاچاق به داخل این کشور را منهدم کرد.

-به دنبال برخورد ناو آمریکایی با یک نفتکش در سواحل سنگاپور، نیروی دریایی این کشور دستور توقف عملیات‌ها در سراسر جهان را برای بررسی موضوع صادر کرد.

کد N1754117

وبگردی