آفتاب

پرسپولیس در بازی حیثیتی با الاهلی/ این گام را محکم‌تر بردار

پرسپولیس در بازی حیثیتی با الاهلی/ این گام را محکم‌تر بردار

پرسپولیس – الاهلی عربستان؛ آرزویی که با این تیم حالا محال نیست.

[span lang='AR-SA']خبرآنلاین؛ امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ در یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر نمایندگان ایران، تیم پرسپولیس باید در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان برود. بدون شک چشم و امید میلیون‌ها پرسپولیسی و ایرانی به این بازی است و خیلی‌ها امیدوار هستند تیم آماده برانکو بتواند طلسم ناکامی طولانی مدت نمایندگان ایرانی را بشکند. این در حالی است که قرمزها فصل گذشته قهرمان لیگ شدند و در این فصل هم از چهار بازی خودشان صاحب ده امتیاز شده‌اند. تنها نماینده فوتبال ایران در دور قبل موفق به شکست الریان شد. تیم برانکو با کم‌ترین تغییر نسبت به ترکیب فصل گذشته در این بازی حاضر خواهد شد و این یکی از ویژه‌ترین نکات بازی خواهد بود. چرا که همیشه تقویم ا‌ی‌اف‌سی موجب می‌شد تا تیم‌های ایرانی با دو ترکیب متفاوت در مراحل بالاتر حاضر شوند. اما حضور شجاع خلیل‌زاده تنها تغییر ترکیب پرسپولیس نسبت به فصل پیش خواهد بود و البته گادوین منشایی که حضورش قدرت تهاجمی قرمزها را بیشتر خواهد کرد.

در مقابل تیم عربستانی تغییرات زیادی را در خود می‌بیند. ۶۶ روز پیش بود که ربروف اوکراینی به عنوان گران‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال عربستان روی نیمکت الاهلی نشست. شرایط ترکیب حریف کاملا نسبت به پرسپولیس متفاوت است. ربروف تغییرات عمده‌ای در چینش بازیکنان به وجود آورده و قرمزها می‌توانند امیدوار به استفاده از عدم هماهنگی نسبی آنها باشند. البته که مهار خط حمله آتشین الاهلی باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تاکتیکی برانکو باشد. الاهلی در دور گروهی نیز با یکی از نمایندگان ایران یعنی ذوب‌آهن همگروه بود و در مرحله یک‌هشتم نیز موفق به شکست هم‌نام اماراتی شد. آنها در حالی پا به دیدار مقابل پرسپولیس می‌گذارند که در دو هفته ابتدایی لیگ عربستان یک باخت و یک برد کسب کردند.

[span lang='AR-SA']از دیگر نکات مهم این بازی میزبانی ورزشگاه سلطان‌قابوس مسقط است. با توجه به شرایط پیش آمده، دیدار نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور ثالث برگزار شود و کشور عمان و ورزشگاه سلطان‌قابوس مطابق دور گروهی میزبان بازی‌های پرسپولیس برابر تیم‌های عربی است. فراموش نکنیم که نماینده ایران در این بازی میزبان است و از این بابت گل زده و البته حفظ دروازه از خوردن گل در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد.

[span lang='AR-SA']طی چند روز اخیر صحبت‌های زیادی نیز پیرامون انتخاب داور مسابقه انجام شده است. محمد ادهم ۳۱ ساله اردنی در حالی قضاوت بازی را بر عهده دارد که عربستانی‌ها طی روزهای گذشته انتقادات زیادی نسبت به انتخاب او داشتند. همچنین که از نظر آماری نیز ادهم چندان داور خوش‌یمنی برای نمایندگان عربستانی نبوده است. او پیش از این در دور گروهی دیدار استقلال مقابل لوکوموتیو تاشکند و البته استقلال خوزستان مقابل الجزیره را قضاوت کرده که هر دو با برد نمایندگان ایران همراه شد.

[span lang='AR-SA']اگر بخواهیم بیشتر درباره وضعیت پرسپولیس به عنوان نماینده ایران صحبت کنیم، به این می‌رسیم که شرایط جوی اطراف این تیم بعد از بازی مقابل سیاه‌جامگان خطرناک شد. بعد از اینکه قرمزها مقابل یکی از شانس‌های سقوط فصل پیش در خانه به تساوی رسیدند، همجه‌هایی از سوی برخی افراد ناشناس علیه مهدی طارمی شکل گرفت که واکنش بسیاری از بازیکنان و کادرفنی را به دنبال داشت. البته که این موضوع خیلی زود و هوشمندانه در درون باشگاه حل شد و در عکس‌‌ها و فیلم‌هایی که طی این چند روز از اردوی پرسپولیس منتشر شده، وضعیت از این قرار است که روحیه بازیکنان دوباره برگشته و آنها برای شکست الاهلی مصمم هستند.

 

[span lang='AR-SA']روز یکشنبه بود که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به مقایسه نفر به نفر بازیکنان دو تیم پرداخت و در مقایسه کلی همه چیز نشان از برتری پرسپولیس داشت. همین باعث شده امیدواری ایرانی‌ها برای کسب برد در این مسابقه و هموارتر شدن راه صعود تنها نماینده ایران به نیمه‌نهایی بیشتر شود.
[span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']41258

کد N1753995

وبگردی